نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاشمان بر این است تا یک مینی پالایشگاه در اردبیل با اشتغالزایی 300 نفر راه‌اندازی کنیم.
کد خبر: ۱۳۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 17 November 2015

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: پتروشیمی اردبیل که از سال 85 کلنگ‌زنی شده با هدف تولید اوره و آمونیاک قرار بود به مرحله اجرایی برسد که در حال حاضر تنها با دو درصد پیشرفت 28 میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه برای خروج پتروشیمی اردبیل از این شرایط وام 460 میلیارد تومانی را از طریق صندوق توسعه ملی مصوب کردیم تا شرکت پتروشیمی شازند اراک زمینه اجرایی شدن این پروژه را فراهم آورد، تصریح کرد: با توجه به اینکه انگیزه‌ای را در این شرکت برای اجرای پروژه مشاهده نکردیم بعد از عقد قرارداد با بانک‌های عامل قرار شد رایزنی‌ها برای تغییر سهام شرکت پتروشیمی اردبیل انجام شود که بالاخره 80 درصد سهام در اختیار گروه انتخاب و 20 درصد نیز در اختیار شرکت پتروشیمی اراک قرار گرفته است.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در دولت یازدهم مقاومت‌هایی برای عدم اجرای پتروشیمی با تولید اوره و آمونیاک بود که بنده با وزیر نفت جلسه گذاشتم تا خط تولید اوره و آمونیاک با پیشنهاد وزیر نفت به پروپلین تغییر پیدا کند چرا که محاسن عرضه این محصول به بازار بیشتر از اوره و آمونیاک بود.

حقیقت‌پور افزود: با تغییر خط تولید پتروشیمی اردبیل و سهام مدیریتی آن رقم سرمایه‌گذاری نیز تا یک میلیارد و 60 میلیون دلار افزایش یافته و فرصت اشتغال نیز از یک‌هزار به یک‌هزار و 200 نفر افزایش یافت.

وی در مورد دهکده صنعتی پتروشیمی نیز بیان کرد: ما نیازمند راه‌اندازی این شهرک پتروشیمی هستیم تا تولید ال.ای.بی و اچ.آی.بی را به عنوان مواد شوینده صنعتی و خانگی شاهد باشیم و در کنار آن اردبیل توان تولید بنزین هواپیما را نیز دارد.

حقیقت‌پور در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این مجموعه تولیدی و صنعتی که زمینه اشتغال 650 نفر را فراهم می‌آورد در حقیقت ارزش سرمایه‌گذاری معادل سه کارخانه بزرگ اردبیل شامل سیمان، لاستیک و نساجی را دارد که رقم سرمایه‌گذاری بیش از یک‌هزار و 700 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: به زودی با رفع موانع تجهیزات این دهکده صنعتی از آمریکا وارد استان اردبیل شده و بعد از 6 ماه تأخیر اجرای پروژه به دلیل شکایت دو نفر از روستاییان منطقه و بسیاری دیگر از کارشکنی‌های استانی امیدواریم هر چه سریع‌تر این کارخانه که توان تبدیل دو میلیون لیتر نفت را به فرآورده‌های صنعتی دارد، فعالیتش را از سر بگیرد.

حقیقت‌پور گفت: در کنار این پروژه سعی و تلاشمان بر این است تا یک مینی پالایشگاه را نیز در اردبیل با 300 نفر اشتغال راه‌اندازی کنیم که با این پالایشگاه انتظار می‌رود در بهره‌مندی از صنایع حوزه نفت به خط اعتدال برسیم و بخش عظیمی از نابسامانی‌ها و نارسایی‌های توسعه‌ای در این بخش از بین برود.

وی افزود: انتظار می‌رود با حرکت به سمت عدالت توسعه صنعت نفت و هسته‌ای بتوانیم ظرف سال‌های آینده در مسیر توسعه بیشتر گام‌های جدی را برداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
زمان دقیق راه انداری پتروشیمی اردبیل کیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار