به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی ، سیدی، سعید رحمان پور رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت : به منظور احیای مراتع، عملیات بذرپاشی و کپه کاری در 100 هکتار از اراضی این شهرستان انجام شده است که در این عملیات بذر گیاهان خوش خوراکی مانند 'آگروپاریون' و 'فوستیکا' در مراتع کاشته شده است.
کد خبر: ۱۳۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 17 November 2015

وی اضافه کرد: آگروپاریون و فوستیکا از جمله گیاهان چند ساله و مقاوم به کم آبی و آب و هوای خشک است که برای تهیه علوفه دامی و حفظ منابع طبیعی کاشته می شود.

رحمان پور گفت: برای تقویت پوشش گیاهی مراتع این شهرستان همچنین عملیات کودپاشی در بیش از 250 هکتار از مراتع ربط، بناویله و دشت وزینه این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی و بهره برداران انجام شده است.

به گفته وی در عملیات کودپاشی برای هر هکتار مرتع یک کیسه 50 کیلوگرمی کود شیمیایی و در مجموع بیش از 12.5 تن کود در مراتع این شهرستان توزیع شده است.

رحمان پور افزود: بر اساس استانداردها در صورت بارش باران مورد نیاز، عملیات کودپاشی در مراتعی که دارای 70 درصد پوشش گیاهی باشد و عملیات بذرپاشی در مراتعی که پوشش گیاهی آنها کمتر از 10 درصد باشد، در دو نوبت پاییزه و بهاره صورت می گیرد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: این کار به منظور تقویت پوشش گیاهی، افزایش بازده مراتع و تشویق بهره برداران برای استفاده بهینه از مراتع انجام شده است.

وی اظهار کرد: در این شهرستان بیش از 110 هزار هکتار منابع طبیعی وجود دارد که از این مقدار 30 هزار هکتار به صورت مرتع و 70 هزار هکتار دیگر نیز به صورت جنگل است.

شهرستان مرزی سردشت با بیش از 111 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیشترین میزان بارندگی سالانه را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار