فرمانده انتظامي استان اردبيل خبر داد:
بيشترين مشكل مطرح شده در دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های استان اردبیل مربوط به مشكلات خانوادگي با 53 درصد است كه بيشتر در زمينه مشكلات بدرفتاري جسمي و عاطفي و مشكلات مربوط به اعتياد همسر بوده است.
کد خبر: ۱۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۶ 12 March 2015

فرمانده انتظامي استان اردبيل گفت: آمار مصالحه پرونده های تشکیل شده در دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های استان 71 درصد است.

به گزارش تابناک اردبیل سردار "ابراهيم كريم خاني" که در جمع مشاوران و مددكاران اجتماعي پليس استان فرمانده انتظامي استان سخن می گفت بالا بودن آمار مصالحه در دواير مشاوره و مددكاري اجتماعي كلانتري ها را مهم ، درخور توجه و ارزشمند عنوان كرد و افزود: اين آمار نشان از اشرافيت كاري و توانمندي مشاوران در رسيدگي به مشكلات و جلب اعتماد مردم به پليس دارد.

وی با تاکید بر ضرورت نهادينه ساختن ارزش هاي اخلاقي و اسلامي در خانواده گفت: حفظ بنيان خانواده از آسيب ها، حفظ اصل نظام است.

کریم خانی با یادآوری تقدس و ارزش كار مشاوران در ارتقای سلامت روحي و فكري افراد جامعه اظهار کرد: اقدامات بايد به نحوي برنامه ريزي و كاربردي شود كه تاثيرگذاري آن در ابعاد اجتماعي، فردي و گروهي قابل لمس باشد.

وي حفظ بنيان خانواده از آسيب هاي اجتماعي را حفظ اصل نظام دانست و گفت: نهادينه ساختن ارزش هاي اخلاقي و اسلامي در نهاد مقدس خانواده و وجود پيوند مستحكم عاطفي در بين اعضاي آن، راهبردي اثر گذار در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است.

سردار" كريم خاني" با اشاره به اينكه خانواده نقش مهم و كليدي در پيشگيري از جرائم و آسيب هاي اجتماعي دارد؛ گفت: بايد مشكلات فراروي خانواده ها ريشه يابي و نيازهاي جوانان بررسي و در مسير منطقي هدايت و رفع شود؛ چرا كه خانواده هاي مستحكم فرزندان مقاومتر داشته و خطر آسيب پذيري كمتري متوجه آنان است.

بر اساس آمار ارایه شده از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان اردبیل، از ميان مشكلات مطرح شده در دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های استان بيشترين مشكل مربوط به مشكلات خانوادگي با 53 درصد است كه بيشتر در مورد مشكلات بدرفتاري جسمي و عاطفي و مشكلات مربوط به اعتياد همسر بوده است.

همچنین مشكلات نزاع و درگيري با 13.8 درصد اولويت بعدي را به خود اختصاص داده است که بيشتر در قالب نبود مهارت هاي اجتماعي، نارسايي در روابط و تعامل، اختلاف با همسايگان و تهديد و ارعاب بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار