استاندار آذربایجان غربی گفت: توجه به سه محور سوادآموزی، سلامت و افزایش در آمد سرانه از مهمترین مسایل استانی است.
کد خبر: ۱۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲ 12 March 2015

به گزارش ایرنا،قربانعلی سعادت در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: در میان مشکلاتی که به عنوان مسایلی جدی در استان مطرح هستند مشکلات بخش سلامت، سواد آموزی و پایین بودن درآمد سرانه مردم از متوسط سرانه کشوری بارزتر هستند.

وی با بیان اینکه این سه محور جزو شاخصهای مهم توسعه استان هستند اضافه کرد: آذربایجان غربی از نظر میزان شاخص باسوادی در کشور در رتبه بیست و هشتم واقع شده که در این میان نباید ترکیب جمعیتی و حرکت استان به سوی گسترش شهرنشینی، کوهستانی و صعب العبور بودن، وجود فرهنگها و قومیت های مختلف را در این زمینه بی تاثیر دانست.

سعادت با اشاره به متوسط درآمد سرانه مردم استان نیز گفت: متوسط درآمد سرانه در آذربایجان غربی حدود 47 درصد در آمد سرانه کشوری است که این میزان درآمد هزینه های مردم را پوشش نمی دهد.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال آینده بتوان این وضعیت را دگرگون و شاخصهای توسعه استانی را متحول کرد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: فراهم کردن رفاه عمومی وابسته به فراهم شدن اسباب توسعه در استان است و دولت دارای امکانات فراوان در این زمینه نبوده و نیازمند حضور بخش خصوصی هستیم.

سعادت سیاستگذاری در زمینه سرمایه گذاری و اشتغال را مهم عنوان کرد و گفت: نیازمند سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذران در استان هستیم، سرمایه گذارانی که سیاستها را قبول داشته باشند.

وی ادامه داد: در مقابل مشکلات زانو نخواهیم زد و کارهای توسعه استان را هر چند هم که نیاز به تلاش مضاعف و طولانی مدت داشته باشد و علیرغم وجود همه مشکلات به پیش می بریم.

مشاور رییس سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس کشور نیز در این جلسه گفت: با اطلاع رسانی و برنامه ریزی های مناسب می توان جایگاه واقعی آموزش و پرورش را در جامعه تبیین کرد.

فریدون مردانی ادامه داد: ضروری است تا جامعه دیدگاهی وسیعتر به نهاد آموزش و پرورش داشته باشد و این امر به عنوان یک مهم و نیاز واقعی جامعه و سرمایه ملی مد نظر قرار گیرد.

وی مشارکت خیرین و مردم کشور را در امر مدرسه سازی مهم عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز اتفاقی مهم در کشور است و ضروری است تا در این زمینه فرهنگ سازی شود.

مردانی افزود: رویکرد این جشنواره ها تکمیل پروژه های نیمه تمام و شناسنامه دار، ساماندهی مجتمع ها، کمک به تجهیز هنرستانها، توجه به مناطق مرزی و محروم و فعال کردن تشکلهای مردمی است.

آخرین شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی در سال جاری با ارائه گزارش مدیرکل آموزش و پرورش استان در باره تاسیس پژوهش سراهای جدید در سراسر استان و فعالیتهای خیرین مدرسه ساز و نیز چالشهای بخش سوادآموزی به پایان رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار