شهردار شیراز گفت: توسعه ورزش موجب ارتقای سلامت جامعه و در نتیجه کاهش هزینه‌های شهری و جلب رضایت مردم می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 20 November 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: علیرضا پاک‌فطرت بعدازظهر امروز در هفدهمین نشست مدیران تربیت‌بدنی کلان‌شهرهای کشور اظهار داشت: یکی از راه‌های ایجاد رضایتمندی در شهروندان توجه به ورزش‌های همگانی بومی و محله‌ای است.

وی افزود: با گردآمدن مداوم مردم از طریق ورزش‌های بومی و محلی می‌توان سیاست‌های شهری را در میان شهروندان رواج داد.

شهردار شیراز همچنین یادآور شد: سلامت و شادابی کارکنان شهرداری نیز در خدمات‌رسانی بیشتر آنان به شهروندان نقش مثبتی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه توجه به ورزش بانوان در یک شهر بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: اگر نسل امروز به ورزش روی نیاورد جسم و روح بانشاط و سالمی نخواهد داشت و به همین دلیل فرزندان آینده، سلامت و تندرست به عرصه زندگی پای نمی‌گذارند.

پاک‌فطرت بیان کرد: شهرداری باید برنامه منظم ورزشی برای خود داشته باشد و این مهم را مدیران تربیت‌بدنی شهرداری باید برای مردم فراهم کنند.

وی اضافه کرد: هرچه که فرهنگ شهروندی افزایش یابد، نشان‌دهنده افزونی عملکرد فرهنگی شهرداری است.

شهردار شیراز بیان کرد: شهرداری‌ها که در پی مدیریت یکپارچه شهری هستند نمی‌توانند نسبت به ‌سلامت جسم و روح شهروندان بی‌تفاوت باشند و به همین دلیل نمی‌توان به سازمان ورزش و جوانان به دلیل بودجه محدود آن اکتفا کرد.

ورزش از بهترین راه‌های ترویج مسائل عبادی است

در این نشست رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز نیز در سخنانی با اشاره به احادیث دینی و منش‌های پهلوانی، اظهار داشت: ورزش یکی از بهترین راه‌های ترویج مسائل عبادی در زندگی شهروندان است.

محمدرضا هاجری افزود: مردم در موضوع ورزش توقع بیشتری از شهرداری‌ها نسبت به سازمان‌های تربیت‌بدنی دارند.

وی با تأکید بر ترویج ورزش محله‌ای و غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان از سوی شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به ورزشکار بودن جمعی از اعضای شورا و مدیران شهرداری افزون‌بر عمران و آبادی، توجه به ورزش در شهرداری شیراز نیز در زمره اولویت‌های نخست است.

شهدای شاخص شیراز ورزشکار بودند

در این نشست معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز نیز گفت: در شهر شیراز شهدای شاخصی مانند شهید مجید سپاسی ورزشکار بوده‌اند.

احمد همتی بوشهری افزود: ورزش و تندرستی رابطه مهمی با سلامت اداری افراد دارد و یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری کارمندان در برخورد با ارباب‌رجوع، ترویج ورزش و روحیه ورزشکاری در آنان است.

معاون شهردار شیراز با اشاره به افزایش آمار طلاق در جامعه گفت: ورزش با افزودن آستانه صبر و تحمل مردم در تحکیم مبانی و سلامت خانواده تأثیر بسیاری دارد.

ورزش نردبانی برای تکامل

معاون تربیت‌بدنی و تفریحات سالم سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز نیز در این نشست گفت: ورزش در زندگی اسلامی و انسانی نردبانی برای تکامل محسوب می‌شود.

سیدعلیرضا دیهیمی افزود: بر آن هستیم تا با افزایش سطح آگاهی‌های مردم در حوزه‌های مختلف ورزشی در قالب برگزاری کلاس‌های شهروندی، تشویق شهروندان به فعالیت‌های منظم بدنی و تعامل با دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی نشاط و خودباوری را در اقشار گوناگون جامعه افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: از راه‌های داشتن تن و روحیه سالم توجه مستمر به ورزش است و شهرداری شیراز در این زمینه با ساخت و توسعه اماکن ورزشی توانسته است در این مهم گام‌های مؤثری بردارد.

دیهیمی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم شهرداری شیراز توسعه زیرساخت‌های ورزشی بوده که در این راستا اقدام به ایجاد 32 سالن توپی و غیرتوپی فعال و چهار سالن غیرتوپی در حال ساخت و 15 زمین چمن مصنوعی، نصب دستگاه‌های ورزشی در بیشتر پارک‌های شهر و 39 ایستگاه ورزش صبحگاهی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار