رئیس اداره جهاد کشاورزی تکاب گفت: میزان تولید عسل در این شهرستان در سال جاری در مقایسه با پارسال بیش از 30 درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۱۳۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 23 November 2015
نتیجه تصویری برای عسل
به گزارش سیدی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی: محسن طاهری گفت: امسال بیش از 470 تن عسل مرغوب در زنبورستان های این شهرستان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شده است.
وی ارزش ریالی این میزان عسل تولیدی در تکاب را 150 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: عسل مرغوب و درجه یک این شهرستان در داخل برای فروش در بازار سایر شهرستان ها از جمله زنجان، تهران، ارومیه و بیجار عرضه می شود.
طاهری اضافه کرد: 50 هزار کندوی مدرن و بومی در زنبورستان های تکاب وجود دارد که هم اکنون با فعالیت بیش از 300 زنبور دار به تولید عسل مشغول هستند.
وی اظهار کرد: با احتساب کارگران شاغل در این صنعت هم اینک بیش از 400 نفر در بخش زنبورداری در شهرستان تکاب مشغول به کار بوده و از این طریق امرار معاش می کنند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی تکاب گفت: به علت شروع فصل سرما بیش از 80 درصد از کندوهای زنبورستان های این شهرستان برای حفاظت و نگهداری به استان های جنوبی و گرمسیر کشور از جمله خوزستان و هرمزگان منتقل شده اند.
وی افزود: علاوه بر این سالانه سه هزار کندوی عسل از سایر شهرستان ها به تکاب منتقل شده و در مناطق ییلاقی این شهرستان مستقر می شوند.
طاهری عسل تولیدی در تکاب را از جمله عسل های مرغوب کشور برشمرد و گفت: شهرستان تکاب به دلیل وجود مراتع غنی و تنوع گیاهی فراوان و شهدخیز و همچنین شرایط اقلیمی و آب و هوایی یکی از مستعدترین مناطق برای پرورش زنبور عسل و تولید عسل مرغوب در کشور محسوب می می شود.
شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار