مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: فارس با داشتن بیش از 308 هکتار نرگس‌زار، مقام نخست تولید گل نرگس را در کشور دارد.
کد خبر: ۱۳۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 29 November 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس:مجید‌رضا پاکاری افزود: از 308 هکتار نرگس‌زار 133 هکتار دیم و 175 هکتار آبی و باغی است.

او ادامه داد: سال گذشته حدود 168 میلیون شاخه گل نرگس در فارس برداشت شد و امیدواریم امسال این میزان به بیش از 175 میلیون شاخه گل برسد.

این مقام مسئول از اشتغالزایی برای 530 بهره‌بردار به صورت مستقیم و حدود 1000 نفر به صورت غیرمستقیم در این بخش خبر داد و گفت: میزان عملکرد گل در شرایط دیم 10 شاخه در مترمربع و در کشت‌های آبی و باغی حدود 100 شاخه در متر مربع است.

او با یادآوری اینکه بیش از 330 تن گل نرگس و سایر گل‌های فارس به کشورهای حوزه خلیج صادر می‌شود، افزود: ارزش گل‌های صادر شده از فارس سال گذشته بالغ بر 6 میلیون دلار بوده است.

پاکاری بیان کرد: سازگاری با شرایط اقلیمی، مقاومت نسبت به کم آبی با توجه به خشکسالی‌های حاکم بر منطقه، زیبایی و عطر و بوی خاص، پرورش در فضای باز و اقتصادی بودن و نیاز به آبیاری در زمانی که نیاز آبی دیگر محصولات منطقه حداقل است، از مهمترین ویژگی‌های تولید گل نرگس محسوب می‌شود.

او خاطرنشان کرد: تولید گل نرگس در شهرستان‌های کازرون، رستم، ممسنی، جهرم، شیراز و اقلید بیش از سایر شهرستان‌های فارس انجام می‌شود. شهلا، پرپر، هزار پر و شیپوری از انواع گل‌های نرگس تولید شده در فارس است. گل نرگس تولید شده در استان فارس به لحاظ مرغوبیت بالا، زیبایی و طراوت و بوی مطبوع و ماندگاری مطلوبیت قابل توجهی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار