همزمان با چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب در استان فارس مجموعه نفیس و 20جلدی تاریخ جامع ایران بوسیله مدیرعامل سازمان همیاری های شهرداری های فارس به کتابخانه شهید آیت الله دستغیب شیراز اهدا شد.
کد خبر: ۱۳۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 01 December 2015
اهدای این کتاب نفیس در آخرین روز برگزاری چهاردهمین نمایشگاه فارس و با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی و جمعی از مدیران فرهنگی استان فارس انجام شد.

غرفه اداره کل کتابخانه های عمومی فارس در چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان به سرپرستی احمدرضا عامری، با برگزاری کارگاه های تخصصی کتابخوانی، بخش مشاوره کتاب و غرفه کودک، عضویت افتخاری اهالی فرهنگ و هنر در کتابخانه های عمومی شیراز و ... با استقبال گسترده ای مواجه شد.

تاریخ جامع ایران مجموعه ای 20 جلدی مشتمل بر وجوه مختلف تاریخ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ایران از دوران پیش از اسلام تا انقراض قاجار است.

این کتاب در مدت 14 سال و به دست بیش از 170 محقق، زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی و به سرپرستی بنیاد دائرةالمعارف بزرگ اسلامی تهیه شده است.
10 جلد از این کتاب در سال 1393 و مجموعه کامل آن در 26 خرداد 1394 با حضور جمعی از اندیشمندان و مقامات داخلی از جمله علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هاشمی رفسنجانی در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی رونمایی شد.

مجلد یاد شده بزرگترین کتاب تاریخ ایران توصیف شده است و پنج جلد اول آن به تاریخ ایران پیش از اسلام و پانزده جلد بعدی به تاریخ ایران پس از اسلام اختصاص دارد. ابتدا قرار بود که این کتاب در چهارده جلد منتشر شود که بعداً به 20 جلد افزایش یافت.

تاریخ جامع ایران روی هم رفته توسط 167 نویسنده نوشته است که تدوین آن زیر نظر کاظم موسوی بجنوردیبوده و حسن رضایی باغ بیدی و محمود جعفری دهقی سرویراستاران بخش دوره ایران باستان و صادق سجادی نیز سرویراستار بخش ایران دوره اسلامی بودند.

ایرج افشار، شرف الدین خراسانی، عنایت الله رضا، سیدجواد طباطبائی و فتح الله مجتبائی نیز مشاوران تدوین و تالیف این اثر نفیس بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار