مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: طرح « سی‌بی‌آر» در مناطق مختلف آذربایجان غربی با موفقیت مضاعف اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰ 14 March 2015

راضیه خدادوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: طرح مورد اشاره یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین اقدامات سازمان بهزیستی کشور است، که به دنبال ابلاغ دستورالعمل آن در مناطق مختلف استان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی با اشاره به اجرای طرح مورد اشاره به بردن خدمات مختلف بهزیستی به درون جامعه و مناطق روستایی اشاره کرد، ادامه داد: با اجرای موفق این طرح، ضرورتی برای مراجعه مددجویان به شهر و سازمان بهزیستی وجود ندارد، زیرا در محل سکونت خدمات مختلف توسط نیروی انسانی توانمند دریافت می‌کنند.

خدادوست ضریب نفوذ طرح مورد اشاره در مناطق روستایی حدود 85 درصد عنوان کرد و گفت: همه روستاهای استان در راستای اجرای طرح مورد اشاره شناسایی شده‌اند، به طوری که عملکرد آذربایجان غربی در این زمینه از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به تعهد این مجموعه برای زیرپوشش قرار دادن بیماران روانی، اضافه کرد: 75 درصد جامعه هدف را باید زیرپوشش قرار می‌دادیم، که این موضوع 80 درصد در آذربایجان غربی تحقق یافته است.

وی با اشاره به تعهد سازمان بهزیستی برای زیرپوشش قرار دادن سالمندان استان در قالب اجرای برنامه پنج ساله پنجم توسعه، اضافه کرد: در قالب این برنامه همه سالمندان استان شناسایی شده، و فراخور وضعیت خود از خدمات مراکز مختلف استفاده می‌کنند.

خدادوست یکی از مهم‌ترین نقاط قوت برنامه پنج ساله پنج توسعه را تقویت زیرساخت‌ها و توسعه مراکز خدمات‌‌رسان، عنوان و تصریح کرد: در نخستین سال تصویب این برنامه، کمیته رفاه اجتماعی متشکل از سازمان بهزیستی و سایر نهادها برای اجرای برنامه فوق تشکیل شد.

وی با اظهار به اینکه برای تحقق یافتن چشم‌انداز تعریف شده در این برنامه، کمیته رفاه اجتماعی باید در 29 شاخص فعالیت می‌کرد، بیان داشت: 13 شاخص آن به حوزه‌‌های فعالیت سازمان بهزیستی مربوط می‌شود.

وی به فراهم شدن امکان پرداخت کمک‌های نقدی از طریق قبض تلفن اشاره کرد، ادامه داد: مردم مناطق مختلف آذربایجان غربی از طریق شماره‌گیری « 9094442000 » توسط تلفن‌های ثابت، کمک‌های موردنظر خود را از طریق قبض تلفن واریز کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مردم از طریق شرکت مخابرات استان کمک‌های نقدی خود به حساب مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان واریز می‌کنند، تا زمینه‌های مختلف برای رفع مشکلات مددجویان هزینه شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار