فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: نخستین جشنواره زمستانی گردشگری در شهرستان مشگین‌شهر با محوریت منطقه موئیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 04 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، ابراهیم امامی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از ظرفیت‌های توسعه گردشگری در مشگین‌شهر اظهار کرد: نخستین جشنواره زمستانی گردشگری در شهرستان مشگین‌شهر با محوریت منطقه موئیل برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره در کنار جذب توریسم و گردشگر در فصل سرد سال با ویژگی‌های خاص منطقه‌ای آشنایی بیشتر با توانمندی‌های گردشگری زمستانی منطقه است که قطعا نتایج و خروجی مطلوبی نیز از برگزاری چنین جشنواره‌هایی خواهیم گرفت.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه مشگین‌‌شهر از مناطق بکر گردشگری طبیعی و قطب ژئوترمال کشور است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده در قالب این جشنواره که به مدت یک ماه تا 45 روز برگزار می‌شود سعی خواهیم کرد تورهای گردشگری را راه‌اندازی و تقویت کنیم تا امکان بازدید از مناطق مختلف گردشگری مشگین‌شهر برای علاقمندان فراهم آید.

امامی بیان کرد: ما در توسعه جاده گردشگری مشگین‌شهر به دیگر مناطق اطراف به ویژه شهر مهربان در آذربایجان‌شرقی 10 میلیارد تومان اعتبار مصوب کردیم تا جاده گردشگری مناسبی در این مسیر ایجاد شود.

این مسئول ادامه داد: برگزاری اولین جشنواره زمستانی گردشگری در مشگین‌‌شهر می‌تواند بستر ارائه توانمندی‌های گردشگری فصلی را در این شهرستان خارج از توان ییلاقی و صعود زمستانی به سبلان فراهم کند که به یقین این حرکت‌ها می‌تواند نقطه تحولی را به همراه داشته باشد.

رئیس شورای اداری شهرستان مشگین‌شهر یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی، مشگین‌شهر به عنوان قطب گردشگری عشایری کشور انتخاب شده و ما در همین راستا تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت ییلاقات و زیبایی‌های دامنه سبلان را که همه ساله در نیمه اول سال با حضور عشایر منطقه مملو از شور و هیجان و حرارت است به عنوان یک توان بالای جذب گردشگر معرفی کنیم.

امامی تصریح کرد: مشگین‌شهر در کنار همه توان و ظرفیتی که در بخش جذب گردشگر دارد از یک شرایط فوق‌العاده برخوردار است و روز به روز نیز می‌توانیم از این بستر فراهم شده در توسعه توریسم داخلی و خارجی استفاده کنیم.

وی انتخاب مشگین‌شهر را به عنوان منطقه نمونه گردشگری عشایر کشور نقطه امیدواری برای تمام علاقمندان و مخاطبان به این عرصه توصیف کرد و گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگر در ایجاد فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی به ویژه در این شهرستان به توسعه صنعت گردشگری به عنوان یک قابلیت بی‌نظیر نیازمندیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار