معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سطح تراز دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 سانتی کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۴۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 06 December 2015

به گزارش بشیری خبرنگارتابناک آذربایجان غربی ،آراسته مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی،در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به پدیده النینو گفت:اگر چه این پدیده هنور دارای صحت نیست ولی با توجه به شرایط جوی و آب و هوای اخیر کشور و همچنین آذربایجان غربی می توان بارش های اخیر استان و همچنین افت شدید دما را تحت تاثیر این پدیده دانست.

وی با توجه به جایگاه رسانه و اطلاع رسانی در بین مردم افزود: اگر اکنون دریاچه ارومیه در وضعیت بحرانی به سر می برد حاصل اطلاع رسانی های کم در این زمینه است که هم اکنون با توجه به این شرایط احیا آن با سختی مواجه است.

حجت جباری معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ،در ادامه این جلسه با ارائه آماری از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت:شیب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته کاهش نداشته زیرا بارندگی ها نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و چون مشاحت آبی دریاچه کاهش پیدا کرده تبخیر آب از سطح کاهش پیدا کرده است.

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت:سطح تراز فعلی دریاچه ارومیه 15/1270 متر مکعب است که این رقم نسبت به زمان مشابه سال گذشته 34 سانتی متر کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اتصال دو رودخانه زرینه رود و سیمینه رود اظهار داشت:با اتصال این دو رود خانه میزان آب ورودی به دریاچه به اندازه 45 میلیون متر مکعب بوده است.

جباری در ادامه به اقدامات ستاد استانی احیا دریاچه ارومیه در جهت احیا بزرگترین دریاچه شور کشور گفت:با لای روبی رودخانه و آزاد سازی آب در جنوب دریاچه ارومیه و اتصال زرینه و سیمینه رود از مهمترین اقدامات تاثیر گذار ستاد احیا دریاچه ارومیه در جهت بهبود این دریاچه بوده است.

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، در ادامه با اشاره حق آبه تعیین شده توسط وزارت نیرو گفت:میزان حق آبه حوضه آبریز دریاچه ارومیه حدود 2.5 میلیارد متر مکعب در سال است که امیدواریم شاهد ورود آب به دریاچه باشیم.

در پایان مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، با اشاره به تلفات اخیر 2000قطعه پرنده در جنوب دریاچه ارومیه علت این تلفات را ورود فاضلاب های شهری و پساب تصفیه نشده فاز 1 شهرک صنعتی ارومیه عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار