مدیر موسسه فرهنگی و مذهبی امام هادی(ع) گفت: آش صلواتی ۸۰ تنی ۲۸ صفر نذر مردم شیراز بوده و هیچ کس اجازه هزینه کردن آن را در موارد دیگر ندارد.
کد خبر: ۱۴۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 07 December 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:محمد اسدی در نشست خبری پخت آش صلواتی شیراز که بزرگترین آش دنیا نیز به حساب می آید، تاکید کرد: پخت آش ۲۸ صفر به میزان ۸۰ تن نذر مردم شیراز است و هیچ ارگان و سازمانی هزینه این پخت را پرداخت نمی کند.

وی تاکید کرد: هزینه این پخت از نذورات مردم شیراز و استان فارس است و ما هیچگونه دخالتی در این نذر نمی توانیم داشته باشیم.

مدیر موسسه فرهنگی و مذهبی امام هادی(ع) تصریح کرد: زمانیکه محل هزینه کرد یک نذر مشخص است نمی توانیم آن را در محل های دیگر خرج کنیم و از طرفی کسانیکه به طبخ این آش اعتراض دارند باید بدانند که هزینه های این طبخ ارتباطی با پول بیت المال و یا ارگان و نهادهای دولتی ندارد.

اسدی یادآور شد: این پخت از یک تن در شیراز آغاز شد و با افزایش نذورات مردم به ۸۰ تن رسیده است.

وی با بیان اینکه در حد توان توزیع آش را نیز در نقاط مختلف شهر انجام می دهیم، گفت: سال گذشته به تعدادی از بیمارستانها و مراکز خیریه ارسال شد اما بیشتر از این در توان نداریم که بتوانیم توزیع کنیم.

اسدی تصریح کرد: در پخت این آش ۶۰۰ نفر مرد و ۲۵۰ زن مشارکت دارند که هیچکدام نیز برای این حضور و کمک خود دریافتی ندارند.

 مدیر موسسه فرهنگی و مذهبی امام هادی(ع) ادامه داد: یکی از کارهایی که برای سال جاری در نظر گرفته شده جدا کردن مسیر ورودی آقایان و بانوان در زمان دریافت آش است که با این کار راحتی بیشتری برای بانوان ایجاد می شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ك م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
باسلام:به نظرم اگر هزينه اين نذر صرف مستمندان بشه بيشتر مورد رضايت رسول خدا (ص)ميباشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار