مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان غربي: پرورش درست و مطابق با معيارهاي اسلامي نسل جديد گامي براي کاهش جرايم است / سردار اصلانی : آموزش نقش مهمي در توليد امنيت، فرهنگ سازي و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي دارد.
کد خبر: ۱۴۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹ 07 December 2015

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،"فريدون سيد مصطفوي" در آئين ديدار مسئولان آموزشي استان آذربايجان غربي با تلاشگران عرصه امنيت و انتظام ‌بخشي استان، اظهار داشت: خانواده‌ها، مربيان آموزشي، رسانه‌ها بايد براي
پرورش نسل جديد براساس تعاليم اسلامي بکوشند.

وي، اقدامات دستگاه انتظامي استان در پيشگيري از بروز آسيب‌هاي اجتماعي بين دانش‌آموزان را به معناي واقعي کلمه قابل تقدير دانست، افزود: ولي بايد بيش از گذشته در راستاي آگاهسازي و روشنگري بين خانواده‌ها گام برداريم.

وی خاطرنشان کرد: براي واکسينه کردن نسل جديد مقابل آسيب‌هاي اخلاقي و رفتاري بايد از ظرفيت نهفته بين دانش‌آموزان به صورت حداکثري استفاده لازم به عمل آورد.

مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان غربي با بيان اينکه از همه ظرفيت‌هاي موجود براي عملياتي شدن محتوا و بندهاي تفاهم‌نامه منعقده استفاده خواهد شد، گفت: تفاهم‌نامه همکاري بيش از پيش باب همکاري مي‌گشايد.

"مصطفوي" با بيان اينکه با تربيت درست و اسلامي نوجوانان و نونهالان مي‌توان آنها را منضبط، قانون‌مدار، تلاشگر، خلاق و متدين پرورش داد، گفت: در اين صورت با افزايش کارآمدي جوانان، ميزان وقوع جرايم کاهش مي‌يابد.

مديرکل آموزش و پرورش آذربايجان غربي با ابراز خشنودي از اينکه نيروي انتظامي استان با در پيش گرفتن اجراي روش‌هاي پيشگيري از وقوع جرايم در پرورش نسل جديد آموزش و پرورش را ياري مي‌رساند، گفت: اين سري  اقدامات قابل تقدير است .

نقش تاثيرگذار آموزش در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي


در ادامه اين ديدار، سردار "اصلاني" فرمانده انتظامي آذربايجان غربي، گفت: آموزش نقش مهمي در توليد امنيت، فرهنگ سازي و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي دارد.

وي افزود : آموزش و پرورش بعد از خانواده موثرترين نهاد در فرهنگسازي ارزش ها و هنجارهاي اجتماعي است.

اين مقام انتظامي ادامه داد : مسئولان آموزش و پرورش بايد با پيش بيني و بررسي آسيب‌هاي اجتماعي فرا روي دانش آموزان نسبت به تشكيل جلسات آموزش همگاني و ارائه هشدارهاي اجتماعي توسط پليس، از بروز آسيب ها جلوگيري نمايند.

فرمانده انتظامي استان آذربايجان غربي افزود: نيروي انتظامي در حوزه فرهنگ و آموزش و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي همواره آماده خدمت‌رساني به دانش آموزان است؛ برگزاري كلاس هاي آموزش همگاني در خصوص  پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، توزيع بروشور و ارائه هشدارهاي انتظامي به دانش آموزان مقاطع مختلف تحصيلي از اقدامات مهم پليس به شمار مي آيد.

سردار" اصلاني" با تاكيد بر اينكه تذكر و آموزش از سوي پليس تاثير دو چنداني خواهد داشت، گفت: با توجه به وقوع معضلات و آسيب ها در جامعه لازم است که با برنامه هاي اجرايي در مدارس در زمينه پيشگيري از آسيب هاي
اجتماعي ويژه دانش آموزان اقدامات مؤثري صورت گيرد.

وي به برخي مسائل و مشكلات استفاده از فضاي مجازي و اينترنت اشاره كرد و افزود: امروز دشمنان از طريق شبکه هاي اجتماعي به دنبال به انحراف کشيدن جوانان هستند، در صورتي كه دانش آموزان آسيب هاي نو پديد را شناخته و با مضرات آن آشنا باشند خود به خود از آسيب ها و مضرات اين شبكه ها دور خواهند ماند.

فرمانده انتظامي استان آذربايجان غربي در پايان به اهداف دشمنان براي آسيب رساندن به جامعه با تمركز بر نسل جوانان اشاره و خاطر نشان کرد :امروز نيروي انتظامي و آموزش و پرورش به عنوان محور آموزشي جامعه در زمينه پيشگيري و کاهش آسيب هاي اجتماعي نقش بسزايي دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار