انتقاد مردم از یک تندیس در شهر یزد؛
مراسم رونمايي از تنديس شهيد پاك نژاد با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر یزد، عظیمی زاده شهردار و جمعی از مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و بدون اعضای خانواده شهید پاك نژادبرگزار شد.
کد خبر: ۱۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵ 16 March 2015
انتقاد از تندیس شهیدی که هیچ شباهتی به شهید نداردبه گزارش تابناک یزد،   رئیس شورای اسلامی شهر یزد در مراسم رونمایی از تندیس شهید پاک نژاد با اشاره به جایگاه والای شهید و شهادت در دنیا و آخرت گفت: شهید پاکنژاد عصاره غیرت، عزت و سر بلندی مردم یزد است و زندگی و مبارزات شهید پاکنژاد می تواند الگوی خوبی برای نسل جوان و پویای کشور باشد.
حجت الاسلام زارع در ادامه با بيان اینکه شهدا مظهر عقلانیت دینى و مدافع حقانیت و عدالت هستند، افزود: شهید پاک نژاد از جمله شهدای بزرگی بود که برای این کشور دلسوزانه جنگید و به بالاترین پاداش و مزد جهاد فى‏سبیل‏اللَّه یعنی شهادت نائل آمد.
وی یادآور شد: زندگی و رفتار و منش شهید سید رضا پاک نژاد را باید به عنوان یک پزشک نمونه و اسوه پزشکان و حکیمان مورد بررسی قرار گیرد و به جامعه پزشکی امروز و آینده معرفی کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد در خاتمه یادآور شد :این چنین تندیس هایی که نشانه مردان بزرگ و سرافراز کشور هستند باید بیشتر در سطح شهر نصب شود تا مردم نسبت به آنها آشنایی بیشتری پیدا کنند. در پايان مراسم از تنديس شهيد سيد رضا پاك نژاد رونمايي شد.
این در حالی است که در مراسم رونمایی از تندیس این شهید، هیچ یک از اعضای خانواده این شهید حضور نداشتند. هرچند فرزند این شهید خود یکی از اعضای شورای شهر یزد محسوب می شود ولی به دلایلی در این مراسم شرکت نکرده است.

از دیگر سو کاربران شبکه های اجتماعی از کیفیت تندیس ساخته شده شهید پاکنژاد انتقاد کرده اند. مردم معتقدند این تندیس هیچ شباهنی به شهید پاکنژاد ندارد و صرفا تصویر چهره یک مرد را نشان می دهد و نسبت دادن آن به  چهره شهید پاکنژاد کاملا بی مورد است.
هنوز هیچ یک از اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری در خصوص این انتقادات پاسخی نداده اند.
شايان ذكر است شهید سیدرضا پاک نژاد نماینده مردم یزد و اشكذر در مجلس شورای اسلامی بود که در حادثه هفتم تیرماه سال 61 در انفجار ساختمان حزب جمهوری، به همراه شهید بهشتی و یارانش به شهادت رسید.

شهید پاک نژاد
شهید پاک نژاد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار