رييس آتش‏‏نشاني شهر يزد:
رييس سازمان آتش‏‏نشاني و خدمات ايمني شهرداري يزد با اشاره به بروز روزانه به طور متوسط هشت حريق و حادثه در شهر يزد، اظهار كرد: در يازده ماه سال جاري مجموعاً دو هزار و 792 مورد حادثه و حريق روي داده كه اغلب آنها ناشي از سهل‎‎انگاري شهروندان بوده است.
کد خبر: ۱۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵ 16 March 2015
به گزارش تابناک یزد، "سيد عباس ميرشمسي" امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بروز روزانه به طور متوسط هشت حادثه و حريق در شهر يزد، از بروز بيشترين حريق‏‏هاي شهر در ماه فروردين و بيشترين حوادث در مردادماه خبر داد.
وي تصريح كرد: در يازده ماه گذشته يكهزار و 575 مورد حريق و يكهزار و 217 مورد حادثه در شهر يزد به مركز پيام آتش‎‎نشاني گزارش شده كه اين اتفاقات در مجموع 18 مورد فوتي، 246 مجروح و 251 نجات يافته داشته است.
به گفته اين مسئول، از مجموع دو هزار و 792 مورد حادثه و حريق روي داده در اين مدت، بيش از 410 مورد ناشي از سهل‏‏انگاري و ناآگاهي شهروندان بوده است.
وي در اين رابطه نيز از تاكيد سازمان بر تقويت آموزش شهروندي و آموزش‏‏هاي برون سازماني سخن گفت و افزود: امسال با برگزاري 30 هزار و 467 نفر آموزش، براي اقشار مختلفي از جمله براي مهدكودك‎‎ها، مدارس، دانشگاه‎‎ها و غيره، شاهد رشد دو برابري اين آموزش‏‎‏ها نسبت به سال گذشته بوده‎‎ايم.
وقوع بيش از 50 مورد حريق در چهارشنبه آخر سال
ميرشمسي با اشاره به حوادث ناشي از چهارشنبه آخر سال، اظهار كرد: 102 مورد حريق در چهارشنبه آخر سال 1390 گزار شده ولي اين تعداد در سال 1391 با رشد كاهشي به 27 مورد رسيده و لي در سال گذشته مجدداً شاهد افزايش دوبرابري يعني معادل 51 مورد حريق بوده است.
وي گفت: به منظور پيشگيري از اتفاقات اين روز علاوه بر اطلاعرساني به شهروندان از طريق بروشور، 40 دستگاه خودروي آتش‏‎‎نشاني استان با 150 نفر از كادر عملياتي از صبح سه شنبه تا بامداد پنجشنبه در حالت آماده باش خواهند بود.
وي در بخش ديگري از سخنانش مهمترين حريق‎‎هاي منجر به مرگ شهر در سال جاري را حادثه آتش‎‎سوزي قهوه‏‏خانه بلوار پرفسور حسابي با چهار كشته و دو زخمي در دي ماه گذشته و به لحاظ گستردگي حريق و حادثه، مواردي مانند انفجار شركت بوتان در آبانماه امسال، حريق كارخانه مقواسازي و نيز حريق كارخانه فوم پلاس را ذكر كرد.
رييس آتش نشاني يزد با تاكيد بر اين كه آموزش لازمه كار هر آتش‎‎نشان است، اظهار كرد: در همين رابطه در سال جاري و در قالب آموزش‎‎هاي دورن سازماني نيز يكهزار و 177 نفر آموزش براي پرسنل آتش‎‎نشاني يزد برگزار شده كه در مقايسه با آمار 618 نفر آموزش در سال گذشته، شاهد يك جهش بزرگ هستيم.
وي همچنين از برنامه‏‏ريزي براي آموزش‎‎هاي برون استاني پرسنل آتش‎‎نشاني يزد براي كسب تجربه از مراكز آتش‏‏نشاني ديگر استان‏‎‏ها نيز خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه اين برنامه از سال آينده عملياتي شود.
ايجاد 3 ايستگاه آتش‏‏نشاني جديد در شهر يزد
ميرشمسي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به فعاليت 9 ايستگاه آتش نشاني در شهر يزد اين تعداد را براي شهري با جمعيت بالغ بر 500 هزار نفر و گستردگي قريب به 35 كيلومتر ناكافي دانست و تصريح كرد: براساس استانداردها براي هر 50 هزار نفر يك ايستگاه آتش‎‎نشاني مورد نياز است لذا در همين رابطه ساخت سه ايستگاه ديگر در دست اقدام است.
وي در اين رابطه افزود: در حال حاضر ايستگاه آتش‎‎نشاني منطقه آزادشهر با پيشرفت 50 درصد در حال ساخت است كه اميدواريم در نيمه دوم سال آينده مورد بهره‏‏برداري قرار گيرد، همچنين دو ايستگاه نيز براي مناطق مهرآوران و بلوار استقلال مدنظر است كه اميدواريم عمليات اجرايي آنها در سال آتي آغاز شود.
وي آتش‎‎نشاني شهر يزد را در واقع آتش‏‏نشاني يزد و حومه خواند و افزود: آتش‎‎نشاني يزد علاوه بر ارائه خدمت به شهروندان يزدي، به شهرهاي حمديا، شاهديه، روستاهاي بخش مركزي و حتي در صورت نياز شهر زارچ نيز خدمات ارائه مي‎‎كند در حالي كه براساس قانون شهرداري‎‎ها، هر شهري بايد آتش‏‏نشاني داشته باشد.
وي با اشاره به فعاليت 23 مركز شارژ كپسول‎‎هاي آتش‎‎نشاني در شهر يزد، عنوان كرد: متاسفانه به دنبال يكسري كاهلي‎‎ها در برخي از اين شركت‎‎ها بعضاً شاهد عمل نكردن كپسول‎‎هاي آتش نشاني شهروندان در هنگام بروز حريق بوده‎‎ايم لذا نظارت بر اين شركت‏‏هاي نيز مورد توجه سازمان است.
تجهيز آتش نشاني يزد به نردبان 56 متري
ميرشمسي همچنين با اشاره به افزايش تمايل شهروندان به زندگي در آپارتمان، يكي از مشكلات در اين حوزه را فاقد ايمني بودن آپارتمان‎‎هاي شهر علي رغم مكاتبات گسترده در اين باره بيان كرد و گفت: در همين رابطه براي تجهيز آتش‏‎‏نشاني يزد به وسايل اطفاي حريق در آپارتمان‎‎هاي شهر، قرارداد خريد يك دستگاه خودوري داراي نردبان 56 متري به مبلغ پنج ميليارد و 600 ميليون تومان منعقد شده تا در هنگام بروز حادثه امكان امدادرساني بهتر مهيا شود.
به گزارش ایسنا، ميرشمسي در پايان نيز گزارشي از اقدامات و برنامه‏‏هاي آتش نشاني شهر براي استقبال از مسافران نوروزي و سفري ايمن براي آنان در طول حضور در شهر يزد ارائه كرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار