رئیس پلیس "فتا" استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با هک گوشی صاحب کار خود، از وی اخاذی می كرد.
کد خبر: ۱۴۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 14 December 2015
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سرهنگ "سيدموسي حسینی" گفت: خانمی میان سال پس از مراجعه به پلیس "فتا" و ارایه مرجوعه قضایی مدعی شد که شخصی ناشناس با به دست آوردن عکس های شخصی او از وی اخاذی می كند.

وي ادامه داد: با توجه به حساسيت موضوع پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس "فتا" قرار گرفت و پس از بررسی های فنی، کارشناسان متوجه شدند گوشی شاکی حامل یک بدافزار است که اطلاعات شخصی وی را به فردی دیگر انتقال می دهد.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس گفت: با تلاش ماموران متهم که کارگر رستوران شاکی بود شناسایی،‌ دستگير و به پلیس "فتا" احضار شد.

سرهنگ "حسینی" افزود: متهم پس از رویت مستندات و ادله دیجیتال نسبت به جرم خود اقرار و بیان كرد: از طریق شبکه اجتماعی تلگرام فایلی را برای این خانم ارسال کرده که به محض باز کردن آن، بدافزار فعالیت خود را در گوشی وی آغاز و اقدام به ارسال اطلاعات شخصی وی كرده است.

وی خاطرنشان كرد: با وجود تذکرات مکرر پلیس در مورد شبکه های اجتماعی ، هنوز این فرهنگ در بین برخي از شهروندان نهادینه نشده که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نباید تمام عکس ها و فایل هایی که ارسال می شود را باز كرد، چرا که بسیاری از این فایل ها حاوی بدافزارهایی است که توسط افرادی سودجو طراحی و انتشار داده می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار