سخنگوی وزارت کشور از شناسایی و بازداشت اعضای یک تیم ضدامنیتی در سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱ 16 March 2015
اعضای یک تیم ضدامنیتی شناسایی شدند
 حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور طی سخبنانی در یک نشست خبری با اشاره به برنامه‌های وزارت کشور در سال جاری، گفت: پروسه تغییر فرمانداران توسط آقای میرولد معاون سیاسی وزیر کشور در حال انجام است‎ و ان‌شاءالله به‌زودی انتخاب فرمانداران بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید تکمیل خواهد شد‎.

وی افزود: 1055 بخش داریم که قریب به اتفاق آنان دارای بخشدار هستند.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به برنامه‌های وزارت کشور در حوزه امنیتی تصریح کرد: منطقه و اطراف کشور ما شرایط خوبی ندارند اما با این حال ما در داخل کشور از امنیت خوبی برخوردار هستیم،‌ باوجود اینکه داعش در کشورهای همسایه ما از جمله عراق و سوریه بخش‌هایی را تصرف کرده بود اما ما از امنیت کامل و خوبی برخوردار بودیم.

امیری با بیان "دستاوردهای خوبی در حوزه امنیت داشته‌‌ایم" به اوضاع امنیتی استان سیستان و بلوچستان اشاره و اضافه کرد: در استان سیستان و بلوچستان یک تیم که یک دهه عامل ضدامنیتی بودند شناسایی و دستگیر شده‌اند‎، علاوه بر آن نیز در استان‌های مانند کرمانشاه، کردستان و سیستان و بلوچستان بر اساس سلسله اقدامات، افراد عضو گروهگ‌های تروریستی در حال تسلیم‌شدن هستند و این آمار همچنان رو به افزایش است‎.

امیری ادامه داد: درخصوص حوادث شیراز نیز یک فیلم 20 دقیقه‌ای در حال بررسی است ولی هیچ‌کس تا الآن بازداشت نشده است‎. در این فیلم همه چهره‌ها مشخص هستند و جمعیتی حدود 50 الی 200 نفر در حمله به نماینده محترم مجلس آقای مطهری تخمین زده می‌شود‎.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد افزایش 11 نفر به نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و همچنین جدا شدن نماینده استان البرز از تهران برای انتخابات سال آینده را به آقای یزدی رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری داده‌ایم.

سخنگوی وزارت کشور اظهار داشت: تعدادی از مدیران وزارت کشور و 2 تن از معاونین استانداران و تعدادی از فرمانداران برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داده‌اند.

 حسینعلی امیری سخنگو و قائم مقام وزیر کشور  در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با موفقیت‌ آمیز خواندن برنامه‌های این وزارتخانه در سال جاری گفت: دولت در سال جاری توفیقاتی داشته است که این توفیقات با حمایت‌های مقام معظم رهبری حاصل شده و رئیس‌جمهور محترم و وزرا بر اساس رهنمودهای ایشان توانستند کشور را به‌خوبی اداره کنند.

وی افزود: دولت در تورم، مذاکرات هسته‌ای، فساد اداری، کاهش اتکای بودجه به نفت، توسعه صادرات غیرنفتی، صنعت ریلی، بهبود محیط کسب و کار، اقتصاد دانش‌بنیان، حوزه آب و کشاورزی، محیط زیست، اصلاح ساختار اداری و روابط با همسایگان در سال 93 اقدامات خوبی داشته است و وزارت کشور نیز تمامی امورات مربوط به 31 استان را در راستای سیاست‌های دولت اجرا می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه پروسه تعیین تکلیف فرمانداران به‌زودی کامل می‌شود، گفت: تعدادی از فرمانداران در سال 92 و تعدادی دیگر از آنان در سال 93 تعیین تکلیف شده‌اند. همچنین 1055 بخشدار داریم که وزیر کشور اختیار انتصاب بخشداران را به استانداری‌ها تفویض کرده است و بخشدارها بر اساس ضوابط تعیین شده، انتخاب شده‌اند. البته این به این معنا نیست که تمامی بخشداران تغییر کرده باشند، بلکه آنهایی که گفتمان دولت را قبول داشتند، در سمت خود ابقا شدند.

امیری همچنین با اشاره به انتخاب شهرداران، گفت: شهرداران بر اساس رأی اعضای شورای شهر انتخاب می‌شوند و شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر بعد از انتخاب شورای شهر، حکم‌شان توسط وزیر و شهرهای کمتر از 200 هزار نفر حکم‌شان توسط استانداری‌ها صادر می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات امنیتی وزارت کشور، ‌گفت: در حوزه امنیتی با توجه به اوضاع و احوال کشورهای همسایه که در وضعیت خوبی قرار ندارند، در داخل کشور از امنیت خوبی برخوردار بودیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار