نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اعتراف حکام آژانس هسته ای بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران یک موفقیت بزرگ و نشانه حقانیت نظام جمهوری اسلامی می باشد.
کد خبر: ۱۴۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۲ 19 December 2015
آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به عوامل دخیل در این موفقیت بزرگ اظهار کرد: در وهله اول نقش مقام معظم رهبری در این امر بسیار اساسی است ، معظم له در طول مذاکرات از موضع اقتدار صحبت کرد و همچنین با مواضع فوق العاده مانع از استحاله انقلاب اسلامی و نفوذ شد.
وی بیان کرد : مردم ایران نیز نقش فوق العاده ای در این موفقیت داشته اند ، آنها با تحمل حصار فلج کننده خدمت فوق العاده برای موفقیت دولتمردان در مذاکره کردند .
او بیان کرد: اقتدار هسته ای و توانمندی علمی ایران و سرعت پیشرفت و فتح سنگرهای دانش استراتژیک نیز نقش ویژه در این موفقیت داشت و آنها مجبور بودند ایران اسلامی را در این عرصه مهار کنند.
خطیب جمعه اردبیل همچنین با تجلیل از نقش دولت تدبیر و امید در این زمینه گفت: همت و درایت و حسن استفاده دولت محترم از این ظرفیت ها نیز نقش مهمی در این پیروزی بزرگ داشت .
آیت الله عاملی در عین حال از دولت خواستارعدم توقف پیشرفت های علمی هسته ای ایران ، استیفای حقوق مردم از سردمداران قطعنامه های ظالمانه پس از این اعتراف وجلوگیری از تحریم های جدید تحت عناوین دیگر بر مردم ایران شد.
امام جمعه اردبیل در ادامه خطبه های نماز جمعه به کشتار مردم پاچنار، نارداران و زاریای نیجریه در موسم اربعین، این کشتار را تصادفی ندانست و آن را نمادی از واهمه و هراس استکبار جهانی از انتشار فرهنگ عاشورا دانست و افزود: جاذبه و پیام کربلا فوق العاده بوده و برای زمامداران خودسر وحشتناک و کابوس است.
آیت الله عاملی سکوت مجامع بین المللی در برابر این جنایات را نشانه خوبی از صدور توطئه و دستور کشتار از طرف آنها دانست.
وی در ادامه گفت: ارتش نیجریه به جای اینکه با گروه تروریستی بوکوحرام که سیل آسا مردم آفریقا را قتل عام می کند مبارزه کند شیعیان را به خاک و خون می کشد .
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه سفر وزیر خارجه جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی به واشنگتن و برگزاری مراسم سالگرد استقلال قره باغ در کنگره آمریکا را محکوم کرد و آن را اهانتی بزرگ به ملت آذربایجان و نقض صریح تمامیت ارضی این کشور دانست.
وی گفت: ملت آذربایجان نباید در برابر این تحقیر و اهانت ساکت بماند وگرنه آمریکا قدم های خطرناک تری را در آینده بر خواهد .
آیت الله عاملی در ادامه افزود: ما آذری های ایران در این مصیبت با ملت آذربایجان همراه بوده و اعلام می کنیم ما مثل شما و بلکه بیشتر از شما به استقلال قره باغ حساس هستیم و نمی خواهیم جای پایی برای آمریکا و اسرائیل در منطقه درست شود.
به گزارش ایرنا ، پس از آیین نماز جمعه، نمازگزاران اردبیلی با انجام راهپیمایی در مسیر مصلی تا چهارراه امام (ره) فشار و کشتار شیعیان در برخی کشورها بوِیژه نیجریه را محکوم کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار