وکیل نامه
در این وکیل نامه اظهارات نمایندگان استان فارس را که به مسائل ملی و بین المللی پرداختند را می خوانیم./کارت اعتباری خرید کالای خارجی چه توجیهی دارد؟/تهدیدات باعث برگزار نشدن جلسات فراکسیون ضدرکود شد/بدنامی تاریخی برای مجلس نهم/اگر عراق آرام بود ترکیه جرأت حضور نمی یافت
کد خبر: ۱۴۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 22 December 2015
به گزارش تابناک فارس:در این وکیل نامه اظهارات نمایندگان استان فارس را که به مسائل ملی و بین المللی پرداختند را می خوانیم.

کارت اعتباری خرید کالای خارجی چه توجیهی دارد؟
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اختصاص کارت اعتباری خرید کالا به محصولات خارجی هیچ توجیهی ندارد،گفت:احتمال تعطیلی کارخانجات و کاهش تیراژ تولیدات داخلی وجود دارد.
نماینده مردم آباده،بوانات و خرم بید درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف طرح کارت اعتباری خرید کالا خروج واحدهای تولیدی ایرانی از رکود و حمایت از آنها بود،افزود: متأسفانه تمام مزایای این طرح فقط عاید کالاهای خارجی خواهد شد.

تهدیدات باعث برگزار نشدن جلسات فراکسیون ضدرکود شد
جعفر قادری؛نماینده شیراز در مجلس، جوسازی‌های صورت گرفته و تهدید‌هایی را که نسبت به ادامه کار فراکسیون انجام شد، دلیل عدم برگزاری جلسات فراکسیون ضدرکود دانست.
دوم آذرماه خبری مبنی بر تشکیل فراکسیون "ضدرکود" در مجلس شورای اسلامی منتشر شد، فراکسیونی که با هدف بررسی وضعیت رکودی در اقتصاد کشور و پیگیری راه‌حل‌های جدی‌تر و سریع‌تر برای رفع آن تشکیل شد و اعضای آن در نخستین جلسه خود بر این نکته تأکید کردند که یکی از اصلی‌ترین معضلات اقتصادی کشور رکودی بی‌سابقه است که در اقتصاد وجود دارد.
وی ادامه داد: اگر همه اعضای این فراکسیون از بین افراد تخصصی انتخاب می‌شدند، شاید می‌شد این فراکسیون  را سروسامان داد اما برخی نیروهای غیرتخصصی وارد مجموعه شدند و جوسازی‌هایی صورت گرفت و تهدید‌هایی نسبت به ادامه کار فراکسیون انجام شد لذا جلسات آن برگزار نشد.

بدنامی تاریخی برای مجلس نهم
سید حسین ذوالانوار با ابراز تعجب و شگفتی از مطرح‌شدن طرح حذف مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر اظهار داشت: درحالی‌که کمتر از چند ماه به پایان عمر مجلس نهم باقی‌مانده، عده‌ای با طرح کردن این مبحث در پی بدنام کردن این مجلس هستند.
وی در ادامه گفت: موافقان این طرح عنوان می‌دارند که مجازات اعدام، عامل بازدارنده مناسبی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر نبوده و باوجود این قانون، قاچاق مواد افیونی همچنان ادامه دارد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این در حالی است که دوستانی که این مسئله را مطرح و امضا کرده‌اند، باید به این پرسش پاسخ دهند که آیا برداشته شدن این مجازات برای قاچاقچیان مواد مخدر، آیا به‌نوعی چراغ سبز نشان دادن به این قبیل افراد و گروه‌های مافیایی نیست و آیا منجر به جری‌تر شدن و افزایش فعالیت آن‌ها نخواهد شد؟

اگر عراق آرام بود ترکیه جرأت حضور نمی یافت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترکیه به دنبال تشکیل یک دولت ضعیف در عراق است، گفت: اگر نا آرامی‌های اخیر در عراق نبود، ترکیه جرات حضور در عراق را پیدا نمی‌کرد.
نماینده مردم ممسنی با اشاره به اینکه ترکیه نباید به صورت خودسرانه اقداماتی را در سرزمین‌های کشور عراق انجام دهد، گفت: اگر نا آرامی‌های اخیر در عراق نبود، ترکیه جرات حضور در عراق را پیدا نمی‌کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پروتکل الحاقی زمانی دائمی می شود که ایران از اجرای طرف مقابل نسبت به تعهداتش در برجام رضایت داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار