جمعی از مدیران روابط عمومی نهادها و دستگاه های اجرایی و خدماتی فارس از قطار شهری شیراز بازدید کردند.
کد خبر: ۱۵۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 23 December 2015
به گزارش ایرنا، آنان در این بازدید که سه شنبه بود، با بخش های مختلف مترو از جمله اتاق کنترل، شبکه برق رسانی، سیستم تهویه و سیستم های ارتباطی آشنا شده و در جریان نحوه فعالیت این بخش ها قرار گرفتند.
در جریان این بازدید، تعدادی از مسوولان روابط عمومی ها به بیان دیدگاه و نظر خود در خصوص پروژه قطار شهری شیراز پرداختند.
مدیر روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان فارس گفت: این بازدید با چهارمین نشست انجمن روابط عمومی ها مصادف شد تا مسوولان روابط عمومی های مجموعه های مختلف از نزدیک با اقدامات انجام شده در مجموعه قطار شهری شیراز آشنا شوند.
مسعود عطایی نژاد افزود: در این بازدید متوجه شدیم که مترو شیراز با توجه به گسترش روزافزون شهر و افزایش سفرهای دورن شهری که ایجاد ترافیک و آلودگی هوا را به دنبال دارد، می تواند کمک زیادی به رفع مشکلات شهری و سهولت تردد شهروندان کند.
وی، حجم عملیات عمرانی انجام شده را بسیار گسترده دانست و گفت: اقدامات انجام شده در زیر سطح زمین و ساخت خطوط و ایستگاهها یک شهر زیرزمینی را تشکیل داده است.
مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس هم گفت: تصوری که قبل از بازدید از این پروژه داشتم با بعد از بازدید بسیار متفاوت است چرا که در زیر سطح زمین اقداماتی انجام شده که شاید بسیاری شهروندان که هنوز از بی اطلاع باشند.
حمید رضا شعبانی افزود: اگر چه این پروژه در جریان اجرا با تاخیرهایی مواجه بود اما حجم کار نیز بسیار بالاست و زمان بسیار زیادی باید صرف شود تا این پروژه شکل بگیرد.
وی ادامه داد: امیدواریم که با تخصیص سریع اعتبارات لازم به پروژه، شاهد بهره برداری از سایر خطوط و تکمیل کل پروژه قطار شهری شیراز باشیم تا تمام شهروندان سفر آرام، ایمن و سریع را بیش از پیش تجربه کنند.
شعبانی اضافه کرد: در مجموعه آموزش و پرورش هم تلاش می کنیم که فرهنگ سازی استفاده از مترو را در بین دانش آموزان توسعه دهیم تا شاهد کاهش تردد خودروها در معابر شهری و کاهش آلودگی هوا و ترافیک باشیم.
مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم، ایجاد زیرساخت های مختلف شهری را امری ضروری دانست و گفت: اگر زیرساخت های شهری از قبل فراهم باشد، اجرای پروژه هایی مانند قطار شهری با سهولت بیشتری انجام می شود.
سید علی اصغر محدث افزود: اجرای پروژه قطار شهری شیراز با این حجم در شرایطی که در این شهر هیچ یک از زیرساخت ها مانند کانال مشترک تاسیسات شهری و فاضلاب از قبل پیش بینی نشده کاری بسیار سخت و دشوار بوده که قطار شهری در این زمینه خوب و موفق عمل کرده است.
وی ادامه داد: امیدواریم گستردگی مترو و سایر وسایل نقلیه در شیراز به حدی برسد که شهروندان برای انجام سفرهای درون شهری نیازی به استفاده از وسیله نقلیه شخصی نداشته باشند.
معاون مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه شیراز هم گفت: در جریان بازدید امروز با حجم کار انجام شده ای آشنا شدیم که تا قبل از بازدید اطلاع دقیقی در مورد آن نداشتیم.
خسرو مقدسی افزود: از آنجا که بخش عمده پروژه قطار شهری شیراز در زیر زمین کار شده، طبیعی است که تا از این مجموعه بازدید نشود، حجم کار و گستردگی عملیات عمرانی دیده نمی شود.
وی ادامه داد: استان فارس و کلانشهر شیراز دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری است و قطار شهری هم می تواند به توسعه دیگر زیرساخت ها و روساخت های حوزه شهری کمک کند.
او اظهار کرد: با توجه به اینکه شیراز شهری توریستی و گردشگری است، مترو می تواند با کمک به کاهش ترافیک و آلودگی هوا، به توسعه صنعت توریسم در این شهر کمک کند.
مقدسی، با اشاره به گستردگی قطار شهری شیراز افزود: این پروژه زمینه دسترسی آسان شهروندان از مناطق شرقی، غربی، شمالی و جنوبی به مرکز شهر و سایر نقاط شهر را فراهم می کند.
وی گفـت: دانشگاه شیراز آمادگی دارد تا در زمینه های مطالعاتی، پژوهشی و کارهای تحقیقاتی همانند گذشته با مجموعه قطار شهری شیراز همکاری و تعامل داشته باشد.
مدیر روابط عمومی کولر هوایی آبان، اقدامات انجام شده در حوزه قطار شهری شیراز را قابل تقدیر دانست و گفت: امیدواریم که با تامین اعتبارات لازم، شاهد بهره برداری از سایر خطوط این پروژه بزرگ باشیم.
راد قنبری افزود: بهره برداری از فاز اول خط یک این پروژه به دلایلی همچون کمبود اعتبار با تاخیر همراه بود که امیدواریم با اجرای سریع سایر خطوط، تاخیر سال های قبل جبران شود.
وی، ترافیک و آلودگی هوا از جمله مشکلات کلانشهرها دانست و گفت: مترو به عنوان یک وسیله نقلیه پاک این توانایی و قابلیت را دارد که هم مشکل ترافیک را حل کند و هم از گسترش آلودگی هوا جلوگیری کند.
قطار شهری شیراز به طور کلی دارای 6 خط به طول جمعا 90 کیلومتر است.
خط یک این پروژه از جنوب شرق شهر (میدان گلسرخ) و از طریق بولوار مدرس، میدان ولی عصر، میدان نمازی، میدان قصردشت، کوچه گلخون، حاشیه بزرگراه چمران تا شمال غرب شیراز (میدان میرزا کوچک خن و میدان احسان) امتداد دارد.
خط دو نیز از میانرود در جنوب شهر شیراز آغاز شده و پس از گذر از تقاطع بزرگراه امام خمینی (ره) و بلوار عدالت و میدان امام حسین (ع)، میدان آزادی، ایستگاه حر، میدان قائم، حافظیه، بلوار گلستان، میدان دلگشا، به سعدیه منتهی می گردد.
ایستگاه در دست ساخت میدان امام حسین (ع) نیز ایستگاه مشترک بین خط یک و دو خواهد بود.
خط سوم نیز با 16 کیلومتر طول پل معالی آباد را از طریق بزرگراه دکتر حسابی، شهرکهای شهید بهشتی، حافظ، بزین، استقلال و گلستان به مرکز شهر صدرا متصل می کند.
حدود چهار کیلومتر از ابتدای این خط به شکل تونل و مابقی مسیر بصورت همسطح اجرا خواهد شد.
خط چهار قطار شهری شیراز نیز از میدان احسان در شمال غرب شیراز آغاز و با عبور از بولوارهای فرهنگ شهر، پاسداران و استقلال، به چهارراه گمرک و خیابان های مشیرکهنه و نو و دروازه کازرون و در نهابت به بلوار مدرس ختم می شود.
خط پنج مترو شیراز نیز بنا است از محله سعدی و باغ دلگشا شروع شده و با گذر از بولوار پیرنیا و بولوارهای زینبیه و دلاوران بسیج به جنوب شهر و شهرک کوشک میدان متصل شود.
خط 6 قطار شهری شیراز نیز از بولوار مدرس آغاز و با عبور از طول بزرگراه رحمت و بولوارهای شهید مطهری و زرگری، به ابتدای بزرگراه چمران خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار