آخرین روز از مهلت ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حالی از صبح امروز آغاز شد که امروز را باید روز چهره‌های انتخاباتی نامید.
کد خبر: ۱۵۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳ 25 December 2015

به گزارش خبرگزاری فارساز اردبیل، در هفتمین روز از موعد ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی از استان اردبیل همچنان داوطلبان و چهره‌های جدید ثبت‌نام می‌کنند به طوری که در اولین ساعات صبح امروز ششمین بانوی داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

* سمیه حیدری با سوابق اجرایی در خانه کارگر و دبیر اجرایی سابق خانه کارگر اردبیل و رئیس کمیته بانوان خانه کارگر کشور ثبت‌نام کرد و خود را حامی جامعه کارگری معرفی کرد، همچنین در حالی خود را اصلاح‌طلب عقلایی معرفی کرد که مدعی شد همراهی دولت را قطعاً انجام می‌دهد اما هرگز دوست ندارد وکیل‌الدوله باشد.

* حیدری شعار انتخاباتی‌اش را «آمده‌ام برای تغییر» اعلام کرد و گفت: بنده بزرگترین دغدغه جامعه بانوان، کارگران و جوانان را بیکاری و عدم اشتغال مناسب با درآمد مکفی می‌دانم و معتقدیم اگر از ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری استان بیشتر استفاده شود، قطعاً موفقیت‌های زیادی را شاهد خواهیم بود.

وی در مورد رابطه ایران با آمریکا نیز بیان کرد: ما همچنان آمریکا را دشمن درجه یک خود می‌دانیم و به هیچ رابطه اجتماعی و فرهنگی با آمریکا معتقد نیستم بلکه اگر مذاکراتی انجام می‌شود باید در عرصه دیپلماسی باشد.

* حیدری داوطلب مجلس دهم از اردبیل افزود: هزینه انتخاباتی بنده معقول و منطقی خواهد بود و بخشی از این هزینه‌ها را خودم تأمین خواهم کرد.

* ثبت‌نام یک داوطلب از طیف ورزشکاران

پای ورزشکاران اردبیلی نیز به انتخابات مجلس باز شد و غلامرضا یعقوبی به عنوان اولین قهرمان ورزشی از حوزه انتخابیه اردبیل ثبت‌نام کرد.

* غلامرضا یعقوبی در حالی به عنوان داوطلب مجلس به صورت مستقل وارد انتخابات شد که هدف از ورود خود را عمل به تکلیف برای برطرف کردن مشکلات مردم و رفع معضلات اعلام کرد و گفت: بنده با شعار تغییر فرهنگی با محوریت نیازسنجی وارد انتخابات شدم و به نظرم در عرصه اشتغال و تولید باید نیازسنجی دقیقی در استان انجام شود تا بر اساس توجیه اقتصادی فعالیت‌های کشاورزی و گردشگری صورت گیرد.

این داوطلب مجلس گفت: کارخانه‌هایی همچون پتروشیمی اردبیل برای این استان توجیهی ندارد و نمی‌تواند نیاز منطقه را برآورده کند.

وی در مورد هزینه‌های انتخاباتی مساوی نیز گفت: بنده به دلیل اینکه مستقل در انتخابات حاضر شده‌ام و از سوی هیچ حزبی حمایت نمی‌شوم و هزینه‌هایم نیز مستقل خواهد بود.

* چهره شاخص دانشگاهی اردبیل ثبت‌نام کرد

مالک رضایی چهره دانشگاهی و اجرایی با سابقه استان اردبیل نیز بالاخره با حضور در فرمانداری اردبیل در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

وی که به همراه همسر و پسرش در ستاد حاضر شده بود با انتقاد از کسانی که با دستجات و یاران و انصارش در فرمانداری حاضر شده‌اند، بیان کرد: به نظر می‌رسد چنین افرادی محل ثبت‌نام را با شعبه اخذ رأی اشتباه گرفته‌اند.

این داوطلب شعار خود را «رأی پاک» اعلام کرد و افزود: هزینه انتخاباتی بنده غیرمتعارف نخواهد بود، یعنی بر این باورم که به صورت معقول و منطقی می‌توان در عرصه انتخابات با هزینه کمتر حاضر شود.

رضایی اصلاح‌طلبی را یک پروژه متوقف شده ندانست و مدعی شد: اصلاح‌طلبی یک پروسه است که در مسیر ارزش‌های نظام اسلامی جریان مستمر دارد و می‌تواند یک گفتمان بالنده و پویا باشد.

وی در مورد رابطه ایران با آمریکا نیز گفت: تعامل با دیگر کشورها بر اساس یک رقابت سالم بدون اینکه سلطه‌گری و برتری‌طلبی در آن باشد، مورد قبول و پسند است و قطعاً می‌‌توان حرکت معقول و منطقی را در تعامل با کشورها انجام داد.

*تعداد ثبت‌نام‌کنندگان حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار به 38 نفر رسید

‌تا پیش از ظهر امروز 38 نفر از چهره‌های مطرح سیاسی پارس‌آباد، نمایندگان اسبق و مسئولین ارشد سابق پارس آباد با حضور در فرمانداری پارس‌آباد برای کاندید شدن در انتخابت این حوزه انتخابیه ثبت‌نام کردند.

حسن الماسی، سلیمان فهیمی، وکیل سپه نمایندگان سابق، برومند نمانده فعلی، میرفخرالدین زاهد و ایرج بیگدلو فرمانداران سابق پارس‌آباد، اسماعیل ابراهیمی، عباس تابش، امیدعلی رعنایی، عباس جهانگیرزاده، کیومرث کمالی، هادی درویشی و علی علایی از جمله چهره‌های شاخص ثبت‌نام‌کننده هستند.

در این دوره از ثبت‌نام با توجه به اینکه طیف‌ها و جناح‌های سیاسی این افراد مشخص است اما هیچ کدام از این افراد گروه سیاسی یا حزب معرف خود را مشخص نکرده است. در حالی که برخی‌ها به تأیید صلاحیت خود برای انتخابات شک دارند اما بسیار امیدوارانه ثبت‌نام کرده و اعلام حمایت سران برخی طوایف را به خود گرفته‌اند.

اسامی کاندیدهایی که از زمان شروع ثبت‌نام انتخابات تا به پیش از ظهر امروز از حوزه انتخابیه پارس‌آباد و بیله‌سوار برای کاندیدا شدن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای ‌اسلامی نام‌نویسی کرده‌اند، به شرح زیر است:

1-پرویز مهرداد گیگلو

2-محمد نوتاش دمیرچی

3-قادر علیزاده

4-فتح اله داگر عربلو

5-علی علایی

6-علی قاسم زاده

7-عباس شریفی‌نیا

8-خانم شوکت رنجبر پیرایواتلو

9-شکور پورحسین

10-حسین شیخ‌زاده

11-حسن نگهدار

12-حسن الماسی

13-عباس تابش

14-علی کامران قاسمزاده اجیرلو

15- محسن شیرپور

16-مالک جاوید

17-هادی درویشی

18-میر فخرالدین زاهد تقی‌دیزج

19-داود احمدیان

20-ابوالفضل قاسم‌زاده اجیرلو

21-یاور فتحی بالابگلو

22-سلیمان فهیمی گیگلو

23- حبیب برومند داشقاپو

24- جعفر جنگی قوردلار

25- ایرج بیگدلو

26- یوسف علیزاده آذر

27- وکیل سپه اجیرلو

28- صفر رحمتی کورعباسلو

29- اسماعیل ابراهیمی

30- بهمن عیسی زاده

31-کیومرث کمالی

32- فرزاد صوری گیگلو

33- اکبر سالک

34- امید علی رعنایی بیله سوار

35- عباس جهانگیرزاده

36- شهرام بگ زاده

37- شهروز مهرآوران گبلو

38 - یوسف وطن خواه

*شمار ثبت نام‌کنندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی در گرمی به 17 نفر رسید

در حالی که ساعاتی به پایان ثبت‌نام دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، 17 نفر داوطلب در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی شهرستان گرمی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارساز اردبیل، در حالی که ساعاتی به پایان ثبت‌نام دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی‌مانده است تا ساعت 3:30 عصر امروز 4 دی‌ماه 17 نفر داوطلب در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی شهرستان گرمی ثبت‌نام کرده‌اند.

علیرضا قهرمانی تپه، اصغر تقی‌زاده تک بلاغ، فریدون مجبوبی، لطف‌الله نامور، حمایت میرزاده، جبارعلائی مهره، قاسم محمدی برزند، علی شهماری، ولی اسماعیلی، ناصر نصیری، ناصر سیدی، نادر بهاری، حمید بهاری، یعثوب خداداد، مهدی صدیقی القناب، حجت‌الاسلام میر قسمت موسوی نماینده فعلی مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی و محمود علائی فرماندار عزل شده اسبق گرمی داوطلبان ثبت‌نام کننده ر انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه گرمی هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار