رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از فراهم شدن زیرساخت اقامت ۵۵۰ هزار نفر شب در ایام تعطیلات نوروز در فارس خبر داد.
کد خبر: ۱۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷ 18 March 2015

به گزارش تابناک فارس و به نقل از  مهر، مصیب امیری ظهر چهارشنبه در نشست خبری فعالیتهای انجام شده برای ایام تعطیلات نوروز، گفت: سال گذشته ۴.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز وارد فارس شدند و اقامت داشتند که ظرفیت ما ۵۰۰ هزار نفر شب بود.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده زیر ساخت اقامت ۵۵۰ هزار نفر شب در ایام تعطیلات نوروز سال جاری فراهم شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس یادآور شد: در سال جاری با راه اندازی چهار هتل در فارس که دو هتل چهار ستاره در شیراز بود ظرفیت ها را افزایش دادیم.

امیری با اشاره به اینکه اکثر میهمانان استان فارس از شمال کشور وارد می شوند تصریح کرد: ۴۵ درصد میهمانان استان فارس در تعطیلات نوروز از شمال کشور و استانهای تهران و اصفهان وارد می شوند به همین دلیل محور ورودی استان فارس که شهرستان آباده است را مهیا تر از گذشته کرده ایم.

وی ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده در شهرستان آباده مراکز اقامتی بیشتری برای میهمانان فراهم شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس یادآورشد: برای تمامی ۲۹ شهرستان استان فارس نقشه و بروشور با تیراژ ۵۵۰ هزار تهیه که در مبادی ورودی به استان فارس در اختیار گردشگران قرار داده می شود.

امیری افزود: ۲۰۰ راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی فارس حضور دارند که به زبان خارجی نیز تسلط دارند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ساماندهی منازل مبله تاکید کرد: با همکاری دستگاه های مختلف یک هزار و ۲۰۰ منزل شناسی که در سایت نام نویسی کرده و در مبادی ورودی با نرخ گذاری مشخص در اختیار مسافرین قرار داده خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس افزود: نمایشگاه های صنایع دستی در تخت جمشید، حافظیه و ارگ کریمخان فعال است با نظارت سعی می کنیم تنها آثار هنرمندان فارسی در آنها ارائه شود.

امیری در خصوص وضعیت اماکن تاریخی و گردشگری استان فارس نیز گفت: هیچگونه تغییر نرخ بلیط در استان فارس نداریم و آرامگاه حافظ نیز به طور ۲۴ ساعته از روز یک فروردین ماه فعال خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار