معاون حفاظت و بهره‌برداری سازمان آب منطقه‌ای فارس حجم آب ذخیره شده در سدهای استان را تا روز چهارشنبه ۶۸۵ میلیون متر مکعب اعلام کرد.
کد خبر: ۱۵۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 26 December 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:حسین صالح جهرمی گفت: ظرفیت هفت سد استان فارس سه میلیارد مترمکعب است که در حال حاضر و بر اساس آمار تا روز چهارشنبه فقط ۶۸۵ میلیون متر مکعب آب در سدهای استان ذخیره شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۸۵ میلیون مترمکعب از این میزان آب دخیره شده حجم مرده یا به تعبیری غیر قابل برداشت است، بیان کرد: فقط ۲۰۰ میلیون متر مکعب از آبهای دخیره شده در سدهای این استان قابل برداشت است که فقط هشت درصد از حجم کل سدهای این استان است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری سازمان آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته کل آبهای موجود در پشت سدهای استان ۹ درصد بوده، گفت: در حال حاضر میزان آبهای ذخیره شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز کاهش داشته است.

ممنوعیت برداشت آب در ۷۸ دشت فارس

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ممنوعیت برداشت آب در ۷۸ دشت استان فارس خبرداد و گفت: ۱۰۳ دشت در سطح استان فارس وجود دارد که به دلیل وضعیت بحرانی این دشتها برداشت آب در ۷۸ دشت این استان ممنوع اعلام شده است.

صالح جهرمی افزود: دشت ممنوعه به این معنی است که تغذیه دشت یا به گونه ای میزان ورود آب کمتر از میزان برداشت است از این رو به منظور کنترل این مسئله برداشت آب در این دشتها ممنوع اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه برای کنترل برداشت آب در دشتها طرح احیای تعادل بخشی اجرا می شود، بیان کرد: در این راستا پروژه پیگیری نصب کنتور هوشمند آب و برق در برخی از چاه های استان به صورت جدی در دستور کار است همچنین موضوع انسداد چاه های غیرمجاز نیز پیگیری و از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۴۰۰ چاه غیرمجاز مسدود شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری سازمان آب منطقه‌ای فارس با اشاره به اینکه با مسدود کردن این چاه ها ۶۰ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی می شود، اظهار داشت: علاوه بر این مشارکت درمصرف آب در دشتهای فارس پیگیری می شود تا مردم پی ببرند خروجی آب بیشتر از ورودی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار