شهردار شیراز گفت: 618 پروژه شهری تا پایان سال 96 در شیراز اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۵۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 30 December 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:علیرضا پاک‌فطرت اظهار داشت: اجرای 618 پروژه شهری از سال 92 در قالب برنامه پنج‌ساله شهرداری شیراز آغاز شده است.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون در اجرای پروژه‌های برنامه پنج‌ساله شهرداری پیش افتاده‌ایم، افزود: امیدواریم تا پایان سال 96 به تمام پیش‌بینی‌های برنامه پنج‌ساله شهرداری شیراز برسیم.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه در چند سال اخیر سه بار به مساحت شیراز افزوده شده است، خاطرنشان کرد: امروز کلان‌شهرهای دنیا ازنظر اقتصاد شهری، جمعیتی و ترافیک برای 50 سال آینده خود برنامه دارند و بر همین اساس شورای اسلامی شیراز سند چشم‌انداز 20 ساله این شهر را به شورای برنامه‌ریزی استان فارس ارائه کرده است.

وی با تأکید بر دانش‌محوری در برنامه‌های شهری شیراز، تصریح کرد: در بحث‌های دانش‌محوری و پژوهشی ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که حتی برخی کلان‌شهرهای دیگر به آن استناد می‌کنند.

کلان‌شهر برتر

پاک‌فطرت افزود: در این اواخر در جشنواره پژوهش شهری که با شرکت 44 شهر از جهان ترتیب یافت، شهرداری شیراز با 124 مقاله و کتاب و طرح‌های پژوهشی در حوزه برنامه‌ریزی و بقیه حوزه‌های شهرداری که در طول یک سال داشته است، کلان‌شهر برتر شناخته شد.

وی همچنین بابیان اینکه درحال تهیه طرح جامع گردشگری شیراز هستیم، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای درآمدزایی، امیدواریم با تکیه‌بر ظرفیت‌های بسیار شیراز، آن را به‌صورت یک شهر پویا در زمینه‌های گردشگری و زیست‌محیطی درآوریم، به‌گونه‌ای که 10 درصد جمعیت آن گردشگر باشد.

*ضرورت تحقق مدیریت یکپارچه شهری

شهردار شیراز همچنین با تأکید بر ضرورت تحقق مدیریت یکپارچه شهری بیان داشت: تنها راه نجات ما اجرای مدیریت یکپارچه شهری است و شوراها نیز برای همین تشکیل شده‌اند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از 25 درصد هزینه‌های ما در اجرای پروژه‌ها صرف جابه‌جایی تأسیسات شهری می‌شود.

پاک‌فطرت گفت: امروز اداره برق باید تأسیسات برقی را در ورودی شهرها به شهرداری تحویل دهد تا ما خود برق را به شهروندان به فروش رسانیم.

وی یادآور شد: در برنامه چهارم و پنجم توسعه موضوع اجرای کانال مشترک تأسیسات شهری را داشتیم که  به دلیل عدم هماهنگی دستگاه‌ها هنوز عملیاتی نشده است.

شهردار شیراز با اعلام اینکه در شش‌ماهه نخست امسال 102 عابر پیاده به‌دلیل تخلف رانندگی در شیراز جان ‌باخته‌اند، افزود: چنین آمارهایی گردشگران را می‌ترساند و به وجهه گردشگری شهر ضربه می‌زند.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که تخلفات رانندگی به‌دلیل این اتفاق می‌افتد که مبلغ جریمه‌ها بسیار کم است، زیرا ارزش یک پزشک یا استادی که به خاطر تخلف رانندگی فرد دیگری از بین برود برای جامعه و خانواده وی بسیار بیشتر از حد تصور است.

پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: در کشور ما باید برای جلوگیری از بسیاری ضررهای اجتماعی نظیر مرگ‌ومیرها در برخوردهای رانندگی باید حداقل تفکر مدیریت هماهنگ شهری وجود داشته باشد.

وی در این گفت‌وگو همچنین با اشاره بر ضرورت گسترش هرچه بیشتر فضای سبز در راستای کاهش آلودگی هوا، اعلام کرد: کار اصلی شهرداری فقط پل‌سازی نیست بلکه مبارزه با آلودگی هوا با ایجاد پارک‌های بزرگ بوده که شهرداری در این زمینه جلودار شهرهای دیگر کشور است.

پاک‌فطرت با مقایسه پارک 27 هکتاری آزادی شیراز با پارک‌های بزرگ در حال ساخت در این شهر گفت: امیدواریم تا پایان امسال پارک 580 هکتاری شیراز به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی همچنین اعلام کرد: اگر در مدت باقی‌مانده تا پایان امسال هر شهروند در روز یک قطعه از پسماندهای معابر را جمع‌آوری کند، قول می‌دهیم که در سال آینده با هزینه صرفه‌جویی شده از این کار یک تالار اجتماعات 2 هزارنفری در شیراز بسازیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار