مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد گفت: در سال زراعی گذشته 352 میلیون تومان خسارت ناشی از خشکسالی و سرمازدگی باید به کشاورزان پرداخت می‎شد که تاکنون هیچ خسارتی توسط صندوق بیمه کشاورزی واریز نشده است.
کد خبر: ۱۵۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 30 December 2015

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد گفت: در سال زراعی گذشته 352 میلیون تومان خسارت ناشی از خشکسالی و سرمازدگی باید به کشاورزان پرداخت میشد که تاکنون هیچ خسارتی توسط صندوق بیمه کشاورزی واریز نشده است.

ناصر فتاحی اظهار کرد: امسال در شهرستان اسدآباد در کشت پاییزه 20 درصد افزایش را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه 32 هزار هکتار از اراضی اسدآباد زیر کشت گندم و جو است، گفت: 22 هزار هکتار آن زیرکشت گندم و حدود 10 هزار هکتار آن زیر کشت جو است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در خصوص میزان بارندگی‌های امسال اسدآباد ادامه داد: بارندگی سال زراعی امسال در شهرستان تاکنون 227 میلی‌متر است در حالی که سال گذشته 155 میلی‌متر بوده که نسبت بارندگی در سال جاری 46 درصد افزایش داشته است.

وی در زمینه آبیاری تحت فشار شهرستان خاطرنشان کرد: اسدآباد در جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تاکنون پیش‌رو بوده است به طوری که بیش از 2.5 میلیارد تومان اعتبار در این زمینه جذب کرده است.

فتاحی با بیان اینکه اراضی زیر پوشش آبیاری تحت فشار در اسدآباد 45 درصد است، ادامه داد: شهرستان اسدآباد در تولید گوجه فرنگی رتبه نخست استان را در سال زراعی 94-93 کسب کرده است.

وی اضافه کرد: یک‌هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصول بوده که شاهد تولید 54 هزار تن از این محصول بودیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در خصوص تولید چغندر در شهرستان بیان کرد: در حال حاضر 105 هزار تن چغندر در اسدآباد تولید می شود که در صورت داشتن بازار فروش و تحویل به موقع بهای آن، تولید این محصول در سال جاری به 200 هزار تن می‌رسد.

وی افزود: سال گذشته یکهزار و 850 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت چغندر قند بود که در تولید این محصول نیز رتبه نخست استانی را کسب کردهایم.

فتاحی در خصوص وضعیت تولید سیب زمینی در اسدآباد نیز اظهار کرد: در سال زراعی گذشته از 2 هزار و 800 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول 98 هزار تن سیبزمینی تولید شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته سطح پرداخت خسارت اراضی بیمه شده در شهرستان کم بود، خاطرنشان کرد: سال زراعی گذشته 352 میلیون تومان خسارت ناشی از خشکسالی و سرمازدگی باید به کشاورزان پرداخت میشد که تاکنون هیچ خسارتی توسط صندوق بیمه کشاورزی به حساب کشاورزان واریز نشده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار