کد خبر: ۱۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹ 19 March 2015
به گزارش تابناک فارس به نقل از تسنیم آیت‌الله اسدالله ایمانی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از در حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) با اشاره به اینکه این امامزادگان یادگاران پیامبر (ص) هستند و حرمت به آنها حرمت به پیامبر است، اظهار داشت: باید شرایطی فراهم شود تا مردم به راحتی به این حرم‌ها دسترسی داشته باشند بنابراین مسئولان باید راه‌های دسترسی به حرم را توسعه دهند.

وی با بیان اینکه باید شرایط ورود و اقامت به حرم را برای مردم تسهیل کرد، گفت: باید در اطراف حرم‌ها پارکینگ برای پارک وسایل نقیله و محل‌هایی برای اقامت مردم فراهم شود چراکه ارتباط با این امامزادگان در واقع ارتباط با رسول‌الله(ص) است.

آیت‌الله ایمانی افزود: حرم سید علاءالدین حسین (ع) و حرم احمدبن‌موسی(ع) همه یک مجموعه است و این حرم باید به یکدیگر وصل و تبدیل به یک قطب مذهبی شود.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: اعتبارات و بودجه‌ای که در مجلس برای توسعه حرم امامزادگان در نظر گرفته می‌شود باید برای حرم سوم و طرح توسعه 57 هکتاری در نظر گرفته شود و حرم سید علاءالدین حسین هم در همین طرح گنجانده شده است.

وی تصریح کرد: ممکن است تقدیم و تاخیری در تخصیص بودجه وجود داشته باشد اما هر دو حرم یک طرح هستند و باید از امکانات لازم برای توسعه برخوردار شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین طاهری، تولیت آستان سید علاءالدین حسین(ع) درباره رونمایی از در گفت: این در، در سال 51 در این مکان نصب شده بود که بعد از 42 سال بر اثر مرور زمان و تبرک مردم نسبت به در حرم نیاز به مرمت داشت.

وی افزود: برای ساخت این در، یک کیلو و نیم طلا از نذورات مردم جمع‌آوری شده و در برای مرمت به شهر اصفهان انتقال داده شده و در مدت 4 ماه در ساخته شد و اکنون دوباره رونمایی می‌شود.

برچسب ها: شاه چراغ ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار