معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: ۵۷.۹۴ درصد دانش آموزان پایه دوم و سوم رشته های نظری مقطع متوسطه دوم در استان در رشته علوم تجربی تحصیل می کنند.
کد خبر: ۱۵۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 03 January 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:ناصر قجری گفت: طی سال تحصیلی ۹۴ – ۹۵ در پایه های دوم و سوم رشته های نظری مقطع متوسطه دوم ۱۶.۲۵ درصد دانش آموزان در رشته ریاضی و فیزیک، ۲۴.۹۵ درصد در رشته علوم انسانی، ۵۷.۹۴ درصد در رشته تجربی و ۰.۸۶ درصد در رشته علوم و معارف اسلامی تحصیل می کنند.

وی افزود: این آمار در پایه دوم مقطع متوسطه دوم برابر با ۱۶.۶ درصد ریاضی و فیزیک، ۲۴.۹۳ درصد علوم انسانی، ۵۷.۹۹ درصد علوم تجربی و ۰.۹۲ درصد علوم و معارف اسلامی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: به طور کل فقط حدود ۳۷ درصد دانش آموزان در استان در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند و مابقی به رشته های نظری روی می آورند.

قجری بیان کرد: یکی از برنامه هایی که در دستور کار قرار دارد توسعه متوازن رشته های تحصیلی مقطع متوسطه متناسب با شرایط و سیاست های کشور و استان است.

تحصیل ۸۹ درصد دانش آموزان در مدارس دولتی

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در استان فارس در مقطع متوسطه دوم رشته های نظری ۸۹.۸۸ درصد دانش آموزان در مدارس دولتی و ۱۰.۱۲ درصد در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس ادامه داد: همچنین از بین دانش آموزان نظری ۵.۲۴ درصد در مدارس تیزهوشان، ۵.۶۱ درصد در مدارس شاهد، ۱۳.۲۵ درصد در مدارس نمونه دولتی و ۶۵.۷۸ درصد در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

قجری با اشاره به اینکه از سال آینده دوره تحصیلی هنرستان ها از دو ساله به سه ساله تبدیل می شود اظهار داشت: در سطح فارس ۴۲۰ هنرستان وجود دارد که ۱۳۰ مورد از آن ها فنی و حرفه ای و مابقی کارودانش هستند که ۴۲ هزار هنرجوی فنی و حرفه ای و ۱۷ هزار هنرجوی کارودانش در آن ها تحصیل می کنند.

احداث ۱۲ پژوهشسرای دانش آموزی در استان

وی به وجود ۲۶ پژوهشسرای دانش آموزی کشوری در فارس اشاره کرد و افزود: هشت مورد از این پژوهشسراها در سال جاری احداث شده اند که در برنامه در نظر گرفته شده در سال ۹۵ نیز ۱۲ پژوهشسرای جدید راه اندازی خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس همچنین با اشاره به موفقیت های دانش آموزان فارس در سال تحصیلی گذشته گفت: سال گذشته استان فارس در کنکور سراسری ۹۴، هشت رتبه تک رقمی، ۲۵ رتبه دو رقمی، ۲۲۸ رتبه سه رقمی را در رشته های نظری کسب کرد و توانست بعد از شهر تهران رتبه دوم را از نظر رتبه های برتر کنکور در کشور به دست آورد.

قجری اضافه کرد: همچنین پنج طرح از استان فارس در هفدهمین دوره جشنواره خوارزمی مرحله کشوری به عنوان برتر انتخاب شد که همین امر نیز رتبه دوم کشور را برای فارس در این زمینه به ارمغان آورد.

وی یادآور شد: سال گذشته هزار و ۱۷ دانش آموز از سطح فارس در هفدهمین دوره جشنواره خوارزمی شرکت کردند که در نهایت ۱۰۰ طرح به نمایندگی از فارس به مرحله کشوری ارسال شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار