مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: انتقال مرسوله های پستی در این شرکت از اول سالجاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۵۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 06 January 2016
به گزارش تابناک یزد، حسین مهری در جمع خبرنگاران استان یزد افزود: در مجموع در این مدت 442 میلیون مرسوله از سوی پست جابجا شد.
وی با اشاره به لزوم افزایش فعالیت های الکترونیکی پست اضافه کرد: در سرویس های الکترونیکی 23 درصد رشد داشتیم ضمن آنکه در بحث تجارت الکترونیک، پست ایران با 10 درصد رشد روبرو بوده است.
مدیرعامل شرکت پست ایران با اشاره به تعیین رکوردهای کدپستی و برنامه جی نف از سوی این شرکت خاطرنشان کرد: هم اکنون 45میلیون و 300هزار رکورد کدپستی تعیین شده که 9میلیون آن در روستاها و مابقی در شهرها بوده است.
مهری افزود: در بروزرسانی های این بخش 77درصد تحقق برنامه در اماکن شهری و 27درصد در اماکن روستایی داشته ایم.
وی اضافه کرد: در استان یزد نیز یک میلیون و 160هزار رکورد کدپستی تعیین شده که در شهری با 950هزار رکورد تحقق 100درصدی و در روستایی با 211هزار مکان روستایی با تحقق 80درصدی روبرو بوده است.
این مسئول با بیان اینکه در راستای کاهش زمان ارسال مرسولات و تسهیل امور پستی موثر طرح پستی 'جی نف ' تعریف شده است افزود: در این طرح با هوشمند و استاندارد شدن نشانی ها، بانک اطلاعاتی ارسال مرسولات تشکیل می شود و در واقع طول و عرض جغرافیایی به اطلاعات موجود کدپستی ها اضافه می شود.
رئیس هیأت مدیره شرکت پست با اشاره به اینکه در حال حاضر از 17 یا 18 ارگانی که با مکان های شهری و روستایی در ارتباط هستند سه یا چهار مورد با کدپستی فعالیت می کنند گفت: با هماهنگی های صورت گرفته در این طرح در آینده نزدیک باید تمام ارگان ها تنها با این کدپستی فعالیت کنند.
** بزودی فعالیت های شهروندی با تلفن خدمت افزایش می یابد
مهری در ادامه درباره دیگر فعالیتهای پست گفت: خدمات ویژه شهروندی یا تلفن خدمت یکی از این سرویسهاست که با تماس با شماره 193 انجام می شود.
وی اضافه کرد: در این طرح فعالیتهایی از جمله جابجایی محصولات در داخل شهر به صورت حداکثر 2 ساعته، دریافت مرسولات پستی، پیک موتوری، دریافت بلیط هواپیما و اتوبوس در حال انجام است و بزودی مباحثی از جمله هتلینگ، تهیه غذا و مواردی از این قبیل به این سامانه اضافه می شود.
مدیرعامل شرکت پست افزود: این مجموعه به چهار زبان انگلیسی ، آلمانی ، عربی و آذری با شرکت های مطمئن در ارتباط است و پست در قبال آن تنها هزینه پیک را می گیرد.
** ارسال 4میلیون بسته از فروشگاهها به قیمت 2300میلیارد ریال در شبکه تجارت الکترونیک
مهری با اشاره به رشد 10 درصدی ترافیک تجارت الکترونیک به عنوان یک دیگر از سرویسهای شرکت پست گفت: در این طرح و در شبکه ' نما ' در 9 ماهه اول امسال نزدیک به 4 میلیون بسته از فروشگاههای اینترنتی دریافت شده که از لحاظ ارزش کالا نزدیک به 2300 میلیارد ریال بوده است.
وی یادآور شد: در این طرح تنها شرکت های دارای نماد اعتماد از وزارت صنعت حضور دارند و تاکنون بیش از 1300 شرکتی که این نشان را نداشته اند از گردونه حذف کرده ایم و هم اکنون 2500شرکت فعال داریم.
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه کسب و کار پست در دنیا با تغییراتی روبرو بوده از عقب ماندن این شرکت از این تغییرات ابراز تاسف کرد.
مهری تصریح کرد: در حال حاضر شبکه های ارتباطی الکترونیکی بخش عمده ای از کار پست را انجام می دهد و شتاب این حرکات در دنیا بیشتر از کشور ما بوده است.
به گفته وی پست های مدرن دنیا هم اکنون به سمت ایجاد شبکه های الکترونیکی، مالی و فیزیکی با نگرش کالا رفته اند و پست های لجستیک با توجه به هوشمندسازی آنها ایجاد کرده اند و ما نیز با توجه به حرکت دولتها به سمت الکترونیکی شدن در حال تقویت زیساخت ها ، ایجاد شبکه مالی با همکاری پست بانک و تقویت شبکه فیزیکی در کشور هستیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار