شهردار رویان:
شهردار رویان گفت: به منظور جلوگیری از بروز مشکل در زمان حضور گردشگران و روان سازی ترافیک کادر پلس راهور رویان نور تکمیل شود.
کد خبر: ۱۶۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 10 January 2016

 به گزارش تابناک مازندران، احمد توکلی در جلسه شورای ترافیک که به منظور رفع مشکلات ترافیکی شهر رویان در فرمانداری نور برگزار شد، اظهار کرد: رویان به واسطه حضور مسافران و گردشگران به ویژه در ایام تعطیل شرایط خاصی پیدا می‌کند که از جمله آن ترافیک سنگین و گاهی قفل شدن آن است.

وی افزود: برای کاهش ترافیک از سال‌ها قبل پروژه احداث کمربندی نور به رویان استارت خورد و تا کنون هم از پیشرفت بیش از 90 درصدی برخوردار است اما بخش کوچکی از مسیر هنوز بازگشایی نشده و جلسات متعدد و مکرر با ماکان این مسیر حدود 450 متری برگزار شد و توافقاتی هم انجام گرفت ولی به دلیل عدم تامین هزینه مالی تملک از سوی راه و شهرسازی متوقف شد.

شهردار رویان ادامه داد: اکنون به توافق جدیدی رسیدیم و امیدواریم تا قبل از پایان سال با تکمیل کمربندی و کنارگذر خیابان شهدا برخی از مشکلات ترافیکی این شهر کاهش پیدا کند.

این مسئول به توافقات شهرداری با پلیس راهور به منظور تامین نیروی کافی و استقرار ایستگاه پلیس راهور برای نظارت و کنترل ترافیک با هدف کاهش ترافیک و روان‌سازی اشاره کرد و بیان داشت: در توافق تعهداتی را برای دو طرف مقرر کرد و قرار بود با استقرار پاسگاه نیروی کافی اختصاص پیدا کند و در کنار خودروی پلیس یک خودرو هم شهرداری اختصاص دهد که البته شهرداری ایستگاه را مستقر کرد و خودرو هم تحویل داد اما پلیس راهور نه تنها نیروی خود را افزایش نداد بلکه خودروی خود را هم از رویان خارج کرد.

توکلی افزایش نیروی پلیس راهور و کلانتری را از مطالبات جدی شهروندان و مسئولان شهر رویان عنوان کرد و بیان داشت: لازم است افزایش استعداد نیروی پلیس در شهر رویان موقتی و فقط به ایام تعطیل محدود نشده و دائمی باشد.

وی به برخی اقدامات شهرداری از جمله اصلاح هندسی معابر، جابه‌جایی ایستگاه تاکسی و... برای کاهش ترافیک اشاره کرد و افزود: با اقدامات انجام شده در حال حاضر ترافیک روان‌تر شد اما مشکل ترافیک رفع نشد.

شهردار رویان گفت: برای برخی از مغازه‌داران این‌گونه ذهنیت ایجاد شده که پیاده‌رو و حتی قسمتی از خیابان مقابل محل کسب وی متعلق به او است و دیگران، حتی شهرداری حق استفاده و کار ندارد، بنابراین تلاش داریم تا با رفع این ذهنیت اقدامات عمرانی افزایش یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار