کد خبر: ۱۶۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 11 January 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیر جهاد کشاورزی بهاباد گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این شهرستان مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی است.
علی اکبر رحمتیان افزود: زعفران چند سالی است که در استان یزد به یکی از محصولات دارای رتبه تبدیل شده به نحوی که زعفران این استان بعد از خراسان رضوی و خراسان جنوبی در رتبه سوم به لحاظ میزان برداشت قرار دارد.
وی افزود: بهاباد ، شهرستان زرخیزی است که در زمینه تولید بسیاری از محصولات کشاورزی نه تنها در استان یزد بلکه در سطح کشور حرفهای زیادی برای گفتن دارد و اکنون هم در تولید کمی و کیفی دارای رتبه های برتر است.
وی از پسته، زیره سیاه، زیره سبز، به، گندم، جو، ارزن به ویژه زعفران به عنوان مهمترین محصولات کشاورزی بهاباد یاد کرد و گفت:هم اینک این محصولات به لحاظ کمی و یا از نظر کیفی در زمینه تولید تمامی این محصولات رتبه های برتر را در سطح استان و کشور به خود اختصاص داده اند.
او ادامه داد: زعفران از جمله محصولاتی است که به رغم تولید قابل توجه و البته کیفیت بسیار مرغوب آن،گمنام مانده و نتوانسته آنگونه که شایسته است در بازارهای داخلی و خارجی خودنمایی کند.
وی گفت: زعفران بهاباد در حال حاضر به صورت خام به فروش می رسد که این امر میزان ارزش افزوده ای که نصیب کشاورزان می کند را به حداقل رسانده است.
این مسوول اضافه کرد: فرآوری زعفران میزان درآمدزایی برای کشاورزان را به سه برابر رقم فعلی افزایش می دهد به طوری که اگر کارخانه فرآوری زعفران در بهاباد موجود بود، می توانستیم این محصول را دو تا سه برابر قیمت فعلی در بازار به فروش برسانیم. رحمتیان در ادامه گفت: این در حالی است که اگر امکان فرآوری زعفران برای مصارف دارویی وجود داشته باشد، میزان درآمدزایی این محصول برای بهاباد به صد برابر قیمت فعلی می رسید.
***
شهردار مهردشت گفت: با برنامه ریزی مدون و کارشناسی شده توسط زیر مجموع های شهرداری تا کنون از24میلیارد ریال بودجه سال جاری شهرداری 65 درصد آن جذب شده است.
محمد رضا باقی پور روز یکشنبه درگفت وگو باخبرنگارایرنا اظهارکرد: ساخت میدان امامزادگان خروجی شهرمهردشت ، ساخت منبع بتنی آب جهت مصارف فضای سبز، احداث نمازخانه دربوستان مهتاب طرح های مهم پیش روی شهرداری است .
وی، ازیک میلیاردو200میلیون ریال بدهی های مردم وادارات ونهادها به شهرداری مهردشت خبرداد وتصریح کرد: درصورت پرداخت این معوقات به شهرداری ما می توانیم توسعه عمران شهری راسرعت دهیم.
باقی پور ادامه داد: وظیفه و رسالت اصلی شهرداری فقط توسعه زیر ساخت های عمرانی نیست بلکه نهادینه کردن فرهنگ و ایجاد بسترهای مناسب فرهنگ شهروندی و نهادینه کردن آن در بین شهروندان خود یکی از مولفه های اصلی شهرداری است.
شهردار مهردشت از توسعه ناوگان موتوری شهرداری خبر داد واضافه کرد: با پیگیری های شهرداری و شورای اسلامی شهر مهردشت یک دستگاه لودر به ارزش سه میلیارد و800 میلیون ریال ونیز یک دستگاه کامیون بنز کمپرسی به ارزش دومیلیارد ریال از طریق سازمان شهرداری و دهیاری های کشورخریداری شده است.
وی افزود: با توجه به نیاز اساسی به واحد نقلیه و خدمات موتوری و همچنین به منظور تسریع در روند انجام پروژه های عمرانی شهرداری، خرید ماشین آلات جدید و بهبود تجهیزات عمرانی در دستور کار قرار گرفت.
شهر مهردشت از توابع بخش بهمن ابرکوه است که با 17 هزار نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار