مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: مرمت بقاع متبرکه استان اعم از امامزادگان محمد و ابراهیم(ع) ارومیه در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵ 24 March 2015

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل جباری صبح سه شنبه در بازدید از حرم امامزادگان محمد و ابراهیم(ع) ارومیه اظهار داشت: اولویت نخست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در سال ۹۴، مرمت و ترمیم بقاع متبرکه همچون امامزادگان محمد و ابراهیم(ع) است که با همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با تاکید بر ظرفیت عظیم گردشگری زیارتی و معنوی استان گفت: باید در شناسایی و معرفی بقاع متبرکه و اماکن گردشگری زیارتی که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته و مغفول مانده است، اهتمام و تلاش جدی صورت گیرد.

وی اعلام کرد: آذربایجان‌غربی از جمله استان‌هایی است که دارای بقاع متبرکه فراوانی بوده و از شمال تا جنوب آن دارای ظرفیت گردگشری معنوی است بنابراین باید از این ظرفیت برای جذب و افزایش مسافران استفاده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: امیدواریم که اداره اوقاف و امور خیریه استان وضعیت بقاع متبرکه را از نظر استحکام به اداره کل میراث فرهنگی اعلام کند تا برای مرمت آنها بودجه‌ای برای امسال در نظر گرفته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در این بازدید با اشاره به اینکه ۲۷ بقعه و تکیه و ۱۳ امامزاده در سطح استان وجود دارد گفت: خوشبختانه امسال آمادگی بقاع متبرکه از نظر اسکان زائران و مسافران از سالیان گذشته بیشتر است.

حجت الاسلام علی مصائبی ادامه داد: از ۵ سال گذشته برنامه‌هایی تحت عنوان آرامش معنوی و نشاط معنوی در بقاع متبرکه آذربایجان‌غربی انجام می‌شود چراکه تمامی شهرهای استان دارای اماکن زیارتی هستند.

وی تاکید کرد: اگر اداره کل میراث فرهنگی و اوقاف با یکدیگر همکاری و ارتباط تنگاتنگی داشته باشند می‌توان ظرفیت‌های گردشگری معنوی را در استان افزایش داد چون برای مثال، بسیاری از مردم آذربایجان‌غربی با بقعه سراج‌الدین آشنایی کافی ندارند.

حجت الاسلام مصائبی گفت: اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان آمادگی کاملی برای شناسایی بقاع متبرکه و توسعه گردشگری معنوی در آذربایجان‌غربی را دارد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار