تابناک کهگیلویه وبویراحمد:
مدیرکمیته امدادامام خمینی (ره) شهرستان گچساران از پرداخت بیش از 3میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۶۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 17 January 2016
مدیرکمیته امدادامام خمینی (ره) شهرستان گچساران از پرداخت بیش از 3میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،به نقل از روابط عمومی واطلاع رسانی کمیته امدادامام خمینی(ره) استان، قباد قربانی گفت: تعالي فکري فرهنگي خانواده، استحکام اقتصادي و توانمندی مددجویان از مهمترین برنامه های کمیته امداد در حمايت از مددجويان می باشد.
وی افزود: کمیته امداد به منظور کمک به اشتغال و خوداتکایی خانواده ها نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، خوداشتغالی و خودکفایی در تمامی زمینه ها اقدام می کند.
قربانی اظهار داشت: وامهای قرض الحسنه کارگشایی جهت رفع احتیاجات ضروری اشخاص از قبیل هزینه های درمان، ازدواج، تعمیر و تأمین مسکن، بدهکاری های مالی و کمک هزینه های تحصیل به واجدین شرایط پرداخت می شود.
قربانی تصریح کرد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون 3میلیارد و 440میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی به خانواده هایی که مشکلات درمانی و ساختمانی و یا مشکل پرداخت شهریه برای دانشجو دارند، پرداخت شد.
وی یادآور شد: این تسهیلات به 317خانوار مددجوی نیازمند واجد شرایط پرداخت شد.
احداث و خرید 40 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد شهرستان کهگیلویه
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کهگیلویه از احداث و خرید 40 واحد احداث مسکن شهری –خرید مسکن مهر-طرح بهسازی مسکن روستایی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
امراله فروزنده گفت: یکی از ضروری ترین نیاز های انسان داشتن مسکن مناسب می باشد که در همین راستا برای مددجویانی که فاقد منزل مسکونی که در شهر دهدشت بصورت اجاره ای زندگی می نمودند بر اساس اولویت و داشتن تمامی شرایط شناسایی و به اداره راه و شهرسازی جهت دریافت مسکن از طریق منازل مسکن مهر،معرفی و ثبت نام شدند.
فروزنده افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون جهت 17 خانوار تحت حمایت احداث مسکن شهری وخرید مسکن مهر انجام و 23 نفر از مددجویان روستایی نیز به بنیاد مسکن معرفی گردیدند.
وی تصریح کرد :تا کنون جهت پرداخت 590میلیون ریال پرداخت گردیده و مابقی پرداخت های مسکن برابر پیشرفت کار ساختمانها انجام خواهد شد.
فروزنده با بیان این مطلب که خرید مسکن مهر فقط جهت مددجویان شهر دهدشت انجام خواهد گرفت، گفت : برای مددجویانی که در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر زندگی می کنند نیز از طریق تسهیلات بنیاد مسکن وکمک های بلا عوض این نهاد، مسکن احداث گردید.
برگزاري کلاسهای آموزش بهداشت با حضور 150نفر از مددجویان کمیته امداد شهرستان چرام
مدیر کمیته امداد امام خميني (ره) شهرستان چرام از برگزاری کلاس های آموزش بهداشت و کمک های اولیه برای 150 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان خبرداد.
علی حسن مظاهری گفت: در راستای ارتقاء آگاهی و سطح سلامت مددجویان تحت حمایت کلاس های آموزش بهداشت و کمک های اولیه برای 150 نفر از مددجویان با همکاری سازمان هلال احمر شهرستان برگزار شد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط سنی مخاطبان شرکت کننده در کلاس های آموزشی، در این کلاس ها در خصوص خود مراقبتی از جمله؛ تغذیه سالمندان، رعایت اصول تغذیه صحیح شامل؛مصرف کمتر چربی ،مصرف کمتر روغن های جامد و نمک، مصرف کمتر غذاهای شور، مصرف مواد غذایی کلسیم دار، ورزش برای سالمندان و اینکه چه ورزش هایی در این دوران مفید می باشد، اطلاعات و اگاهی های لازم ارائه شد.
مظاهری اظهار داشت: در کلاس آموزشی امداد و نجات و کمکهای اولیه با توجه به شرایط منطقه و احتمال بروز حوادث موضوعاتی از قبیل خونریزی، مارگزیدگی، سقوط از درخت و شکستگی ها و... مطالب لازم به طور کامل برای افراد شرکت کننده ارائه شد، تا در شرایط لازم برای کمک به دیگران استفاده کنند.
مدیر کمیته امداد شهرستان چرام یادآورشد: این دوره های آموزشی ضمن اینکه برای ارتقاء سلامت این افراد مفید و آگاهی آنها را افزایش می دهد، زمینه و بستر لازم را برای ارائه خدمات مطلوب تر از سوی این عزیزان به سایر افراد به خصوص در مناطق دور دست فراهم می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار