فرمانده انتظامی نقده از از توقیف محموله قاچاق سه تنی گردو و مغز بادام چینی به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 17 January 2016

رسول موذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی ورود کالاهای فاقد مجوز از طریق بیراهه به شهرهای عمقی کشور موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان میاندوآب قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی شهرستان میاندوآب در حین کنترل خودروهای عبوری در محور نقده-مهاباد به دو دستگاه خودروی سواری مشکوک شده و اقدام به توقیف این خودروها کردند.

فرمانده انتظامی نقده گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این دو دستگاه مقدار سه تن گردو و مغز بادام چینی کشف کردند و پرونده مقدماتی در این راستا تشکیل دادند.

این مسئول با بیان اینکه در این راستا چهار نفر متهم دستگیر شدند، ادامه داد: این متهمان جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مراجع قضائی شهرستان نقده تحویل داده شدند.

موذن با اشاره به ارزش ریالی کالاهای مکشوفه بنا بر اعلام کارشناسان، گفت: طبق گزارش کارشناسان ارزش محموله بادام و گردو کشف شده مبلغ یک میلیارد ریال عنوان شده است.

وی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی شهرستان نقده به طور مستمر با قاچاقچیان کالا و ارز برخورد می‌کند لذا برای ریشه‌کن کردن معضل قاچاق لازم است از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را با پلیس 110 در میان بگذارند.

فرمانده انتظامی نقده خاطرنشان کرد: سودآوری بالای قاچاق کالا، بیکاری و عدم وجود شغل پایدار از جمله مهم‌ترین عوامل مهم در گرایش مردم به سوی قاچاق کالا محسوب می‌شود.

این مسئول افزود: لازم است دولت و مسئولان دولتی در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان راهکارهای اساسی را در پیش بگیرند.

موذن، گردو و بادام هندی را از جمله محصولات کشاورزی عنوان کرد که به صورت قاچاق وارد کشور میشود، میزان گردویی که از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود دو برابر تولید داخلی است.

به گزارش فارس، استان‌های مرزی همچون آذربایجان غربی از مهم‌ترین استان‌های است که در راس قاچاق کالا قرار گرفته شده است و اگر چه بسیاری از محموله‌های قاچاق در استان کشف می‌شود ولی اقدامات پیشگیرانه موثری در این راستا انجام نمی‌شود.

آذربایجان غربی همه‌ساله با تقدیم شهیدان و جانبازان در عرصه مبارزه با قاچاق کالا ضربات جبران‌ناپذیری در بخش تولیدات داخل، اقتصاد، بیکاری و سایر حوزه‌ها متحمل شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار