مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: امسال بیش از 500 تن عسل مرغوب در زنبورستان های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده که در مقایسه با سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۶۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 17 January 2016
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، هادی ذبیحی روز یکشنبه با بیان اینکه سال گذشته 350 تن عسل در خلخال تولید شد افزود: در بیش از 35 هزار کلنی زنبور عسل توسط زنبورداران خلخال تولید می شود و 850 نفر از افراد مختلف نیز در این زمینه اشتغال دارند.
وی بیان کرد: علاوه بر زنبورداران بومی شهرستان خلخال در فصول بهار و تابستان مراتع و گلزارهای طبیعی این شهرستان پذیرای بسیاری از زنبورداران از مناطق مختلف کشور از جمله استان های گیلان و مازندران است.
او گفت: عسل تولیدی خلخال به دلیل مرغوبیت بالا علاقمندان و خریداران زیادی داشته و درآمد خوبی از محل فروش این محصول عاید زنبورداران می شود.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال اظهار کرد: با هدف ترغیب و تشویق افراد بیکار برای اشتغال در بخش پرورش زنبور عسل و افزایش سطح تولید این محصول دوره های مختلف آموزشی و مهارتی از سوی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار و این دوره ها با استقبال علاقمندان به پرورش زنبور عسل همراه شده است.
وی گفت: همه شرکت کنندگان در دوره های آموزش زنبورداری پس از گذراندن دوره و دریافت گوهینامه مهارت فنی پرورش زنبور عسل از تسهیلات بانکی پرورش زنبور عسل بهره مند می شوند.
شهرستان خلخال با داشتن شرایط آب و هوایی کوهستانی و متنوع و تنوع گلها و گیاهان دارویی در سطح مراتع منطقه یکی از بهترین مناطق مستعد استان و کشور در پرورش زنبور عسل و تولید عسل مرغوب است.
شهرستان خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار