رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: همزمان با ایام دهه فجر امسال ۴۸ برنامه قرآنی در سطح این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۶۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 17 January 2016

حجت‌الاسلام عزیز صابری در گفتگو باخبرنگار مهربا یادآوری تشکیل جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر در استان تصریح کرد: در برگزاری این برنامه‌های قرآنی ۱۲ دستگاه اجرایی مشارکت دارند.

وی افزود: ترویج فرهنگ قرآنی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و مسابقات مختلف ازجمله برنامه‌های محوری است و در این میان از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استفاده خواهد شد.

رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان بابیان اینکه این مجموعه دیدار با خانواده شهدا و درگذشتگان قرآنی و دیدار اعضای کمیته قرآنی با نماینده ولی‌فقیه در استان را در نظر دارد، اضافه کرد: در این ایام غبارروبی مزار شهدا، افتتاح خانه‌های قرآن روستایی و برگزاری مسابقه ترجمه و تفسیر سوره مبارکه نور برنامه‌ریزی شده است.

صابری بابیان اینکه محافل انس با قرآن در پنج امامزاده توسط اوقاف استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: کمیته امداد نیز تجلیل از دانش آموزان برتر، مسابقه الکترونیکی با محوریت سوره مبارکه نور و تقویت مدارس با بسته‌های فرهنگی را در دستور کار دارد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی استان کارگاه‌های آموزشی تربیت مربیان و مسابقه وصیت‌نامه امام خمینی (ره) را برنامه‌ریزی کرده است و در نظر دارد کلاس‌های آموزشی قرائت و تفسیر قرآن و مسابقه سوره نور و دیدار با خانواده شهدا را اجرا کند.

رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان به برگزاری مسابقه برای اعضای جامعه بهزیستی توسط اداره کل بهزیستی اشاره کرد و بیان داشت: سپاه استان برگزاری جلسات تخصصی قرآن کریم، آموزش نهضت صحیح خوانی، برگزاری کنگره شهدای قرآنی، برگزاری محفل انس با قرآن، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از برگزیدگان قرآنی و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی را در نظر دارد.

وی بابیان اینکه ارتش جلسات قرانی برای خانواده‌ها، محافل انس با قرآن و مسابقات قرآنی را مدنظر دارد، ادامه داد: کانون مساجد استان نیز ۱۰ محفل انس با قرآن در مساجد و امامزاده‌ها، تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی و بهره‌گیری از ظرفیت ائمه جماعات برنامه‌ریزی کرده است.

به گفته صابری دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزاری نمایشگاه آثار هنری دانشجویان، مسابقه کتبی ترجمه و حفظ ادعیه، محفل انس با قرآن، توزیع نشریه و تشکیل مجمع قرا استانی را در نظر دارد.

وی با اشاره به انعکاس خبری تمامی برنامه‌ها از صداوسیما اضافه کرد: بنیاد شهید استان نیز برگزاری مسابقات مفاهیم در خانه، انجام پژوهش‌های قرآنی و مسابقه پیامکی را برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان برنامه‌های اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان را شامل مسابقه وبلاگ نویسی، محافل انس با قرآن، تجلیل از نخبگان قرآنی، آذین‌بندی فضاها، برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، برگزاری جشن انقلاب در مهدهای کودک و شرکت مدیران در راهپیمایی برشمرد.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز حفظ سوره یس، معرفی دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته تربیت مربی قرآن کریم به مؤسسات قرآنی، تجلیل از نفرات برتر جشنواره‌های قرآنی و برگزاری محافل قرآنی را برنامه‌ریزی کرده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار