با گذشت بیش از سه ماه از انتصاب ایوب صالحی شهردار سابق چالوس به‌عنوان فرماندار کلاردشت اعضای شورای اسلامی شهر چالوس نتوانستند سکانس آخر سریال انتخاب شهردار را برداشت کنند.
کد خبر: ۱۶۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱ 24 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، در پی ناهماهنگی و اختلاف اعضای شورای اسلامی شهر چالوس بیش از سه ماه است که این شهر بدون شهردار است.

بعد از انتصاب ایوب صالحی شهردار سابق چالوس به عنوان فرماندار کلاردشت و با وجود نویدهای اعضای شورای اسلامی شهر در مصاحبه‌های خبری مختلف چالوس بدون شهردار مانده است.

با توجه به اینکه شهرستان چالوس نسبت به سایر شهرهای مازندران به‌ویژه در غرب این استان در موقعیت حساس قرار دارد اما با وجود تاکیدات و تذکرات مسئولان شهرستانی هنوز شورای شهر فرد مورد اعتماد را برای شهرداری انتخاب نکردند.

اعضای شورای اسلامی شهر چالوس جلسات متعددی را برای انتخاب شهردار مورد اعتماد و اصلح برگزار کرده و گزینه‌های زیادی را نیز در نظر گرفتند اما گویا در برداشت آخر این سریال با مشکل روبه‌رو شده و جرأت برداشت آن‌را در خود نمی‌بینند.

با وجود اولتیماتوم‌ها و تاکیدات فرماندار و امام جمعه شهرستان چالوس اعضای شورای اسلامی شهر نمی‌توانند این قطار را در ریل خود به حرکت درآورده و شخصی را برای جلوس بر صندلی شهرداری انتخاب کنند.

* تعلل در انتخاب شهردار چالوس جایز نیست

فرماندار چالوس فقدان شهردار را در این شهر سبب آسیب جدی به‌حوزه شهری عنوان کرد و گفت: شورای اسلامی شهر چالوس باید برای انتخاب شهردار هر‌چه زودتر اقدام کنند.

محمد‌ناصر زندی با اشاره به اینکه پیرو تذکراتی که در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس داده شد، اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر چالوس در انتخاب شهردار تعلل می‌کنند که شایسته و زیبنده نیست.

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار مهم‌ترین و حساس‌ترین انتخاب شوراهای شهر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال قرار داریم و بسیاری از پروژه‌ها باید عملیاتی و اجرایی شود بنابراین نیاز است تا اقدامات جدی در این زمینه صورت پذیرد.

فرماندار چالوس با اشاره به اینکه در آستانه دو انتخابات مهم در کشور و شهرستان چالوس هستیم، خاطر‌نشان کرد: اگر چه برای شهرداری چالوس به‌صورت موقت سرپرستی انتخاب شد اما این موضوعات همچنان مشکلاتی را در حوزه شهری ایجاد می‌کند، چرا که سرپرست امکان تصمیم‌گیری قاطع برای پی‌گیری برنامه‌های شهرداری را در مقاطع کوتاه ندارد.

وی تعلل در انتخاب شهردار را زیبنده شهرستان چالوس ندانست و یادآور شد: به‌ دلیل اهمیت این موضوع جلسه‌ای با استاندار مازندران نیز برگزار شد و شخص استاندار نیز برای تصمیم‌گیری و اقدام در مورد این موضوع تاکید کرد.

زندی با تأکید بر اینکه ادامه این روند به‌هیچ‌وجه به‌نفع شهر نیست بیان کرد: با توجه به دغدغه اعضای شورای اسلامی شهر درباره این موضوع بیشتر وقت اعضا برای موضوعات جانبی و تعیین شهردار صرف می‌شود و از اجرای کار اصلی خود باز می‌مانند.

وی تأکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر چالوس توجه کنند که خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای نکرده و هر چه زودتر نسبت به این وظیفه قانونی خویش اقدام کنند تا شهروندان نیز به ادامه وظایف شهرداری و شورای شهر دل‌گرم شوند.

فرماندار چالوس در پایان گفت: اگر چنان‌‌چه شورای اسلامی شهر چالوس هر چه سریع‌تر نسبت به اقدام شهردار اقدام نکند استانداری و فرمانداری مجبور می‌شود از اختیارات قانونی خود برای این‌کار اقدام کند.

* مدیریت شهری در چالوس دچار بحران شد

امام جمعه شهرستان چالوس نیز با توجه به اهمیت این موضوع در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان چالوس به مشکل مدیریت شهری در چالوس که چند ماهی است که این شهر را با چالش روبه‌رو کرده است اشاره کرد و یادآور شد: با وجود اینکه شهرداری چالوس بیش از سه‌ ماه است که بدون شهردار است اما شورای اسلامی شهر برای انتخاب شهردار و رفع سرگردانی و دغدغه شهروندان ظاهراً اراده جدی برای رفع آن ندارد.

حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری با بیان اینکه تقریباً تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های شهرداری بر زمین مانده است، خاطر‌نشان کرد: علاوه بر اینکه اراده جدی برای حل بحران مدیریت شهری در شورا وجود ندارد، اما احساس کردم مسئولان ذی‌ربط هم یا عزم جدی برای رفع مشکل ندارند و یا خود را نسبت به این مسئله مهم که عموم مردم روزانه با آن سر و کار دارند، متعهد نیستند و برخی نیز غیرمسئولانه وارد می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه پایان سال، ایام تعطیلات نوروزی و سرازیر شدن مسافران و گردشگران به این منطقه ضرورت وجود شهردار محسوس است، تصریح کرد: انتظار می‌رفت که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر چالوس آن زمانی‌که سخت پیگیر تغییر مدیریت شهرداری بودند این عواقب را می‌دیدند.

امام جمعه شهرستان چالوس خاطر‌نشان کرد: گاهی سوءتدبیر، خودخواهی‌ها، زیاده‌خواهی‌ها، هوای نفس، ساده‌اندیشی عواقب امر را ندیدن مانع تصمیم‌گیری می‌شود و پیامد آن خسارت به شهروندان، معطل ماندن کارها و ایجاد هزینه‌های زیاد مادی و معنوی برای مردم و مسئولان می‌شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه شورای اسلامی شهر چالوس باید هرچه زودتر نسبت به انتخاب شهردار به نتیجه برسند، متذکر شد: مگر در شهرداری چه منفعتی وجود دارد که مردم باید هزینه‌اش را بپردازند، بنابراین برای تسریع در این کار از مسئولان مرتبط و مقامات شهرستان و استانی می‌خواهیم تا برای رفع مشکل وارد عمل شده و نگذارند مدیریت شهری همچنان بلاتکلیف بماند.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه در فصل بودجه‌نویسی و جذب بودجه در ماه‌های پایانی سال قرار داریم اما گویا شورای اسلامی شهر چالوس به خواب زمستانه فرو رفته و خیال ختم این ماجرا به خیر را ندارند، چرا که انتخاب شهردار قابل وثوق از سوی شورای اسلامی شهر چالوس این شورا را از اجرای کار اصلی خود باز داشته است.

این بلاتکلیفی در انتخاب شهردار چالوس زیبنده مردم این منطقه نیست زیرا با وجود برگزاری چندین جلسه در این مورد و ناکامی بر سر موضوعات پوچ و بی‌هدف بیشتر به بازی‌های کودکانه شبیه می‌باشد که با خود حرف‌ها و حدیث‌های زیادی نیز به‌دنبال دارد  که امیدواریم این شورا با انتخاب شهرداری دانا، آگاه، توانمند، مجرب و کسی که نگاه درست به مشکلات داشته باشد را انتخاب کرده و به این ماجرای بی‌نظیر خاتمه دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار