مدیر جهاد کشاورزی گرمی مغان با مناسب دانستن فروردین برای مبارزه با علف های هرز ، کشاورزان این شهرستان را به کنترل آفات مزارع فراخواند.
کد خبر: ۱۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵ 28 March 2015
سید نورالدین شارعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله پنجه زدن و قبل از ساقه دهی مزارع در این ماه لازم است.

وی گفت: در صورت عدم کنترل میزان خسارت علف های هرز در مزارع دیم از جمله گندم و جو افزایش یافته و با گرم شدن هوا و رشد سریع مزارع مرحله پنجه دهی به سرعت طی و با نزدیکی به مرحله ساقه دهی زمان کاربرد موثر علف کش های غلات سپری می شود.

وی از زارعان خواست در کنار مشاوره با کارشناسان کلینیک های گیاه پزشکی و مراکز جهاد کشاورزی ، آماده کردن سمپاش ها ، خرید سموم علف کش مناسب از فروشندگان مجاز و دارای پروانه توزیع سموم کشاورزی و رعایت موارد ایمنی نسبت به کنترل علف های هرز مزارع اقدام کنند.

او همچنین با اشاره به پایین بودن دمای هوا به دنبال بارندگی های اخیر از احتمال شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع غلات خبر داد و از زارعان خواست با بررسی مزارع خود در صورت مشاهده پودرهای زرد رنگ موضوع را به کارشناسان مستقر در مراکز جهاد کشاورزی انگوت ، برزند ، قره آغاج و موران اطلاع دهند.

شارعی اظهار کرد: با کانون کوبی بیماری زنگ زرد در مزارع حساس از سرایت آن به مزارع دیگر جلوگیری می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار