قرائتی:
رئیس ستاد اقامه‌‌ نماز کشور با اشاره به اینکه نماز با تشکیل چند ستاد و یک دستگاه ترویج پیدا نمی‌کند و نیازمند یک عزم ملی است، اظهار کرد: باید در این اجلاس به جمع‌بندی برسیم که برای توسعه فرهنگ نماز چه اقداماتی موردنیاز است.
کد خبر: ۱۷۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 26 January 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه‌‌ نماز کشور در بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز که صبح امروز، 6 بهمن با حضور مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) آغازشده و هم‌اکنون نیز در حال برگزاری است، اظهار کرد: نماز با تشکیل چند ستاد و یک دستگاه ترویج پیدا نمی‌کند، بلکه نیازمند یک عزم ملی است.

وی با اشاره به اینکه باید نماز را با قدرت اقامه کرد و سهم همه دستگاه‌ها و افراد در آن در نظر گرفته شود، افزود: وقتی می‌گوییم یک‌ششم قرآن مربوط به معاد است باید یک‌ششم از تمام امورات ما نیز در حوزه معاد بررسی شود.  

رئیس ستاد اقامه‌‌ نماز کشور افزود: قرآن تأکید بسیاری در حوزه  شهرسازی و تشکیل شهر در کنار مساجد دارد درحالی‌که تعداد بسیاری از مساجد ما دور از شهرها واقع‌شده‌اند که این امر گویای فاصله‌ ما از این اصل مهم است.

این مسئول با اشاره به اینکه بخش اعظمی از آسیب‌های اجتماعی برگرفته از این است که نسل نو دست خود را از دست خدا، جدا کرده است، عنوان کرد: نسل جدید با دو آسیب بزرگ شهوت و غفلت مواجه است که دوای شهوت ازدواج و دوای غفلت نماز است.

وی با اشاره به اینکه باید نسل نو را دریابیم و هر کار که در این زمینه از ما برمی‌آید انجام دهیم، تأکید کرد: همه‌ ائمه جمعه و جماعات نقش بزرگی در توسعه فرهنگ نماز دارند و باید در میان نسل جدید حضور یابند چراکه با قرآن فاصله زیادی داریم.

قرائتی در خاتمه با اشاره به اینکه نماز با تشکیل چند ستاد و یک دستگاه ترویج پیدا نمی‌کند و نیازمند یک عزم ملی است، اظهار کرد: باید در این اجلاس به جمع‌بندی برسیم که برای توسعه فرهنگ نماز چه اقداماتی موردنیاز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار