فرماندار اردبیل در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و ایام انتخابات محدودیت‌های راه‌اندازی ستادهای تبلیغاتی و تبلیغات کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۷۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 26 January 2016

جواد زنجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: با توجه به ابعاد ترافیکی هسته مرکزی شهر و سختی تردد در مسیرهای هسته مرکزی شهر و نزدیکی ایام عید و تردد راحت مردم تصمیم جدی بر این است تا از دایر شدن ستادهای انتخاباتی و تبلیغاتی در هسته مرکزی شهر جلوگیری شده و تا حد امکان پیش‌بینی لازم برای راه‌اندازی ستادها در خارج از هسته مرکزی فراهم آید.

وی گفت: از میدان شریعتی اردبیل تا میدان امام حسین، مسیر پیرعبدالمک تا بازار، عالی‌قاپو تا چهارراه امام و چهارراه امام تا میدان ورزش راه‌اندازی هرگونه ستاد انتخاباتی ممنوع است.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه داوطلبان مجلس و هواداران آنها باید سعی کنند در مهلت قانونی تبلیغات فعالیت‌‌هایشان را انجام دهند، افزود: به هیچ‌وجه ستاد تبلیغاتی کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نباید در کنار هم قرار گیرد.

زنجانی بیان کرد: اگر کاندیداها این موارد و موازین قانونی را رعایت نکنند قطعا ستاد تبلیغاتی آنها پلمب خواهد شد و با متخلفان نیز برخورد شده و به مراجع قانونی پرونده آنها ارجاع می‌شود.

این مسئول در مورد تدارک یک مکان مناسب برای سخنرانی و تبلیغات کاندیداها گفت: در تدارک سه مکان در محدوده شهر اردبیل برای سخنرانی و تبلیغات کاندیداها در نوبت‌بندی مشخص هستیم و در مراکز بخش‌ها نیز بر اساس قرعه‌کشی کاندیداها فرصت تبلیغات پیدا می‌کنند.

فرماندار اردبیل در مورد راه‌اندازی ستادهای تبلیغاتی زودهنگام کاندیداها به اشکال و عناوین مختلف اما با رویکرد سخنرانی‌ها و تبلیغات زودهنگام یادآور شد: ما در قالب ستاد پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی در مراجع قضایی و با مشارکت دادستان موارد مختلف را در این زمینه رصد کرده و به ستادهای مختلف در این زمینه تذکرهای لازم داده شده است.

زنجانی افزود: نباید کاندیداها با تبلیغات زودهنگام خود و با طرح برخی از مسائل و موضوعات و اتهام‌زنی‌ها زمینه بی‌اعتمادی را فراهم کنند که در این باب نیز تذکر لازم به ستادهای انتخاباتی و خود کاندیداها داده شده است.

وی تصریح کرد: در آستانه تبلیغات انتخاباتی کاندیداها سعی خواهیم کرد تا نشستی را با داوطلبانی که اسامی نهایی آنها از طریق وزارت کشور اعلام خواهد شد برگزار کنیم و با حضور مسئولان انتظامی و قضایی این کاندیدها را نسبت به رعایت بسیاری از موارد و موازین منطبق بر فعالیت‌های انتخاباتی سعی جدی بر این باشد تا بتوان حرکت معقول و پسندیده را در صحنه انتخابات انجام داد.

فرماندار اردبیل پرهیز کاندیداها را از اتهام‌زنی‌ها و اهانت به نهادهای قانونی، دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بر حذر داشت و گفت: مردم انتظار دارند که وکلای آینده آنها در بهترین شرایط توانمندی خود را معرفی کنند و از هرگونه تخریب، اهانت، تهمت‌زنی و برخی رفتارهای نامناسب پرهیز کنند.

زنجانی عنوان کرد: مردم در پای صندوق‌های رای قطعا جواب برخی رفتارهای نامناسب و وعده ‌دادن‌های دروغین را خواهند داد که از همین رو انتظار می‌رود کاندیداها از دادن وعده‌های غیرعملی، غیرواقعی و دروغین پرهیز کرده و به جای برخورد غیرصادقانه در حرکت‌ها و رفتارهای خود تجدید نظر کنند.

وی راه‌اندازی هرگونه کارناوال انتخاباتی را در سطح شهر در زمان تبلیغات و حتی پیش و پس از موعد مقرر غیرقانونی توصیف کرد و گفت: به هیچ‌وجه اجازه نخواهیم داد تا برخی از کاندیداها از فضای جشن‌های دهه فجر برای نیت تبلیغاتی خود سوءاستفاده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار