معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل از بیمه زمان بیمه محصولات زراعی و دامی در مناطق شمالی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵ 27 January 2016
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، اصغر پرتوی روز چهارشنبه گفت:
بیمه محصولات زراعی و دامی تا 30 بهمن تمدید شده است.
وی از کشاورزان و بهره برداران خواست با مراجعه به کارگزاران مربوطه در مدت زمان باقی مانده نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی خود اقدام کنند.
او اظهار کرد: در سال گذشته خسارت های زیادی بر بخش کشاورزی استان وارد شد که بانک کشاورزی استان با همکاری های صندوق بیمه محصولات کشاورزی مبلغی به ارزش 400 میلیارد ریال با عنوان غرامت برای تامین خسارت های وارده که در 173 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و 9 هزار هکتار باغات میوه تعیین شده بود پرداخت کرد.
تنوع اقلیمی ، وجود کشت و صنعت ها ، دشت های حاصلخیز ، 120 هزار بهره بردار ، 4.2 میلیون واحد دامی ، عشایر ایل سون ، سدهای ذخیره آب ، تولید چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور ، نقش 28 درصد بخش کشاورزی در تولید ناخالص و نقش 38 درصدی بخش کشاورزی در جمعیت شاغل استان از جمله قابلیت های مهم کشاورزی استان اردبیل است.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
امسال بیش از نیم میلیون تن محصول گندم که در تاریخ خرید این محصول بی سابقه است در کمترین زمان ممکن و با بهره گیری از حداکثر امکانات به صورت شبانه روزی خریداری شد و جایگاه استان در تولید گندم از رتبه 13 به 4 کشوری ارتقا یافت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار