فراخوان طراحی 5 میدان اردبیل؛
معاون شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل تصریح کرد: در نتیجه این فراخوان 26 طرح به دبیرخانه تحویل داده شده است که در روزهای آتی به جهت استفاده از نقطه نظرات تمامی شهروندان و صاحبان فکر و ایده بصورت نظر سنجی در سایت شهرداری اردبیل گذاشته خواهد شد و علاوه بر آن سعی خواهیم نمود با استفاده از متخصصین طرحهای مزبور داوری و برندگان نهایی اعلام گردند.
کد خبر: ۱۷۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷ 30 January 2016

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل از فراخوان طراحی 5 میدان و یکی از ورودی های دریاچه شورابیل در میان طراحان و معماران خبر داد.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، یوسف محمدی در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این خبر، افزود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل با هدف بهره گیری از ایده های اصیل معماری ایرانی- اسلامی و اشاعه ی فرهنگ بومی معماری و شهرسازی و دستیابی به طرح های خلاقانه و تفکرات جدید در عرصه طراحی شهری، طراحی 5 میدان و یکی از ورودی های دریاچه شورابیل را در میان طراحان و معماران به فراخوان گذاشت.

شهروندان در نظرسنجی انتخاب طرح میادین شركت كنند

وی تصریح کرد: در نتیجه این فراخوان 26 طرح به دبیرخانه تحویل داده شده است که در روزهای آتی به جهت استفاده از نقطه نظرات تمامی شهروندان و صاحبان فکر و ایده بصورت نظر سنجی در سایت شهرداری اردبیل گذاشته خواهد شد و علاوه بر آن سعی خواهیم نمود با استفاده از متخصصین طرحهای مزبور داوری و برندگان نهایی اعلام گردند.

محمدی در این خصوص گفت: این نظر سنجی به عنوان ضریب به هنرمندان و متخصصین که به عنوانداور انتخاب شده اند ارایه می گردد که در نهایت داوران با در نظر گرفتن این ضرایب طرح های اول و دوم و سوم را انتخاب می نمایند وازطراح دعوت می شودتابا انجام اصلاحات مد نظر داوران و شهرداری نقشه های اجرایی را تهیه نماید تا برابر سرفصل بودجه عملیات اجرایی آن آغاز گردد.

وی ضمن دعوت از علاقمندان برای شرکت در نظرسنجی با مراجعه به سایت شهرداری اردبیل به آدرسhttp://www.ardabil city.ir، افزود: شهروندان و صاحب نظران در حوزه های مختلف شهرسازی، معماری، عمران، فضای سبز، خدمات شهری و غیره می توانند قبل از نظر سنجی طرح های میادین هم اکنون با مراجعه به سایت مزبور از قسمت افکارسنجی شهروندان جهت همسو نمودن فعالیت های شهرداری با نتایج نظرسنجی، شهرداری اردبیل را در جهت حرکت در راستای افکار عمومی یاری رسانند.

معاون شهرسازي و معماري شهرداري اردبیل بيان کرد: با توجه به تأکيدات و رهنمودهاي اعضای محترم شورای اسلامی شهر اردبیل درباره ساماندهي و طراحي ورودي‌هاي شهر، حوزه معاونت شهرسازي و معماري با استفاده از تاکیدات و راهنمایی های شهردار اردبیل جناب آقای دکتر لطف اللهیان طرح ساماندهی و زیبا سازی منظر ورودی ها و در مرحله اول ورودی از طرف تبریز و خلخال را با استفاده از مطالعات و طرح های مصوب فرادستی در بین مهندسین مشاور دارای صلاحیت، به فراخوان گذاشته است.

برگزاری مسابقه بین شرکت‌های مرتبط با موضوع نورپردازی پل های تاریخی

محمدی گفت: در روزهای آتی در راستای توسعه زیباسازی شهری و افزایش زیباسازی فضای شهری و به منظور تامین آرامش روان شهروندان به‌ویژه در تردد‌های شبانه، شاهد درج فراخوان مربوط به ارائه طرح های نورپردازی برای پل های تاریخی، خیابان معلم و پارک معلم، یک نمونه از پل هوایی عابر پیاده، میدان مادر و چند مورد دیگر اقدام به برگزاری مسابقه بین شرکت‌های مرتبط با موضوع نورپردازی خواهیم کرد. وی ادامه داد: شیوه ارائه بصری و بیان تصویری طرح آزاد و بر عهده طراح است و ایده و تفکر حاکم بر طرح باید تا حد امکان توسط تصاویر و نقشه‌های لازم بطور کامل و شفاف بیان گردد. وبا در نظر گرفتن میزان مصرف برق و هزینه‌ها ،توجیه اقتصادی داشته باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم اعمال نظارت‌های قانونی مهندسان ناظر نظام مهندسی بر روند احداث ساختمان‌ها در تمام مراحل و مقاطع به عنوان یک اصل قانونی، افزود: هرگاه تخلفی در روند احداث ساختمان صورت گیرد می بایستی این تخلف در سریع ترین زمان ممکن و با استفاده از فرم های طراحی شده که در سایت شهرداری اردبیل، در قسمت معاونت معماری و شهرسازی در زیر منو فرم ها قرار داده شده است به اطلاع شهرداری منطقه مربوطه برسانند.

وی افزود: علاوه بر این به استناد تبصره 7 ماده 100 قانون شهرداری‌ها، مهندسان ناظر موظف به انطباق عملیات ساختمانی ساختمان تحت نظارت و مسوولیت خود با مشخصات و ضوابط مندرج در پروانه ساختمانی، نقشه‌ها و محاسبات صورت گرفته و نیز اعمال نظارت‌های مستمر و دائمی بر روند احداث بنا هستند و باید نسبت به مطابقت روند اجرا با مشخصات و ضوابط مندرج در این موارد اقدام کرده و با حساسیت تمام، جزئیات فنی را مد نظر قرار دهند و هرگونه تخلف یا عدول از این مقررات را گزارش کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
پل رودخانه بالخلی چای مابین چهارراه ورزش و تقاطع بیمارستان علوی را تعریض کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار