مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز از تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان مرکز داده یا دیتاسنتر شهرداری شیراز تا 18 ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۷۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 30 January 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز: ناصر شمس در مراسم کلنگ‌زنی مرکز دیتاسنتر شهرداری شیراز که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر شیراز همراه بود، اظهار داشت: این دیتاسنتر در نوع خود بزرگ‌ترین دیتاسنتر در کلان‌شهرهای کشور و از مهم‌ترین دیتاسنترهای کشور برای تبادل اطلاعات در جنوب کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه چند سالی است که شهرداری شیراز حرکت‌های بزرگی را در راستای شهر هوشمند و توسعه زیرساخت‌های آن فراهم کرده است افزود: با تکمیل شبکه فیبر نوری شهرداری شیراز و بارگذاری دیتاسنترهای فرعی لزوم احداث چنین دیتاسنتری برای شهر شیراز و شهرداری این شهر، به‌عنوان یک مرکز مهم استراتژیک برای تبادل دیتا و پالایش فناوری اطلاعات پیش‌بینی‌ شده است.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری شیراز با بیان اینکه در کنار این دیتاسنتر ساختمان اداری سازمان فناوری اطلاعات شهرداری شیراز همراه با احداث اتاق‌های NOC و SOC و اتاق‌های کنترل و مانیتورینگ و نظارت پیش‌بینی شده است خاطرنشان کرد: در کنار این مجموعه نیز ساخت سالن آمفی‌تئاتر شهر با امکانات مالتی‌مدیا به‌منظور استفاده مردم و شهرداری نیز ساخته می‌شود.

شمس زیربنای این پروژه را 5 هزار و 600 مترمربع اعلام و بیان کرد: سالن‌های نزدیک به یک‌هزار متری دیتاسنتر در نظر گرفته شده است و در کنار عملیات عمرانی به‌طور موازی عملیات فناوری اطلاعات برای تجهیزات پسیو، اکتیو و پروژه شبکه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار این پروژه سالن اجتماعات یک‌هزار و 800 متری مدرن با امکانات پیشرفته مالتی‌مدیا و با ظرفیت 250 نفر پیش‌بینی ‌شده که بخشی از رخدادهای فرهنگی شهر در این منطقه فرهنگی را اجرا می‌کند و مورد استفاده شهرداری و بقیه سازمان‌های شهر شیراز خواهد بود.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری شیراز بابیان اینکه تمام مجموعه‌های شهر چه زیرمجموعه شهرداری و چه غیرشهرداری با راه‌اندازی این مرکز دیتاسنتر می‌توانند بسیاری از خدمات الکترونیکی و نیازمندی‌های حوزه فناوری اطلاعات خود را بهتر ارائه دهند عنوان کرد: عملیات الکترونیکی مانند صدور پروانه‌های ساختمانی، تمام پروسه‌های شهرداری الکترونیکی و واگذاری خدمات شهرداری و برون‌سپاری به دفاتر پیش‌خوان یک زیرساخت مرکزی برای فناوری اطلاعات نیاز دارد و این مرکز پشتیبان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعالیت‌های یک شهر هوشمند را فراهم می‌کند.

شمس افزود: علاوه بر این تعامل بین دستگاه‌های خدمت‌رسان مانند آب، برق، گاز، تلفن، تأمین اجتماعی و ... از محل این دیتاسنتر پشتیبانی می‌شود و این مرکز در واقع مغز فناوری اطلاعات شهر شیراز و نه‌تنها شهرداری شیراز خواهد بود.

وی با اشاره به حساسیت و اهمیت این پروژه زمان طراحی آن را نزدیک به 12 ماه بیان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی در جدول فشرده 18 ماهه این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و به‌طور موازی هم‌زمان با عملیات عمرانی این مرکز، عملیات مربوط به زیرساخت برق، شبکه و تأمین و نصب تجهیزات پیشرفته اکتیو و پسیو انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری شیراز با ابراز امیدواری از اینکه این مرکز ظرف مدت پیش‌بینی‌ شده 18 ماهه به بهره‌برداری برسد اظهار داشت: برای انتخاب پیمانکار عمرانی این مجموعه از یکی از شرکت‌های متخصص با سابقه اجرای پروژه‌های ملی مشابه در کشور استفاده شده است.

شمس تصریح کرد: بخش طراحی‌های اکتیو و پسیو این مجموعه از کارهای مهم و تخصصی است که در مرحله اجرایی توسط کارشناسان ارشد سازمان فناوری اطلاعات شهرداری شیراز با همکاری تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان با رویکردی فناورانه و منحصربه‌فرد صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار