انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به اندازه کافی حواشی داشته است و دیگر نیازی نیست که حاشیه ی جدید به آن افزده شود.
کد خبر: ۱۷۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۰ 31 January 2016

با رد صلاحیت ‌های صورت گرفته برخی سود جویان و معاندیدن با نظام مقدس جمهوری اسلامی دنبال ایجاد جو نا امیدی، تنش آفرینی و القاء این بودند که حاکمیت در ایران، منتقدین خود را تحمل نمی‌کند و براین اساس هر فردی که منتقد بوده و دنبال جریان اصلاحات است را رد صلاحیت کرده و چنین نظامی نمی‌تواند دموکراسی را در جامعه پیاده کند.

به گزارش تابناک همدان؛ این تحلیل‌ ها را باید در کنار برخی حرف‌ های تندروهای داخلی گذاشت که به طیف ‌هایی که در درون جریان تندروی اصولگرایی نیستند تاخته و هر طیفی را به بهانه ‌ای متهم می‌کنند؛ این افراد نیز به تعبیر بزرگان و دلسوزان نظام اسلامی در واقع آب در آسیاب دشمن می ‌ریزند.

در هر دوره از انتخاباتی که در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده دو بال برگزارکننده براساس وظایف و اختیاراتی که قانون اساسی پیش بینی کرده اقدام به برگزاری انتخابات کرده‌اند؛ از یک طرف مجریان انتخابات است که قانون به وزارت کشور و هیات‌ های اجرایی سپرده که در تمام انتخابات بعد از انقلاب اسلامی مجریان با حرکت بر مدار قانون انتخاباتی سالم و به دور از انحراف و یا جانبداری از جریانی خاص برگزار کرده است.

از سویی دیگر بال نظارتی انتخابات است که قانون اساسی این مهم را به برعهده شورای نگهبان گذاشته که این نهاد انقلابی در هر انتخاباتی هیات ‌های نظارت را که از بین معتمدین، حقوقدانان و افراد واجد شرایط هستند انتخاب و از مرحله نام نویسی کاندیداها تا لحظه ‌ای که آرای مردم شمرده و از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم می ‌رسد نظارت گسترده، دقیق و قانونی را انجام داده است.

شورای نگهبان هرگز از وظیفه قانونی خود عقب نشینی نکرده و به نحو احسن وظایف محوله را انجام داده است.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات‌های نظارت بر حسب وظیفه صلاحیت داوطلبان در هر دو انتخابات را بررسی و بخشی از کاندیداها را شرایط لازم را نداشتند رد صلاحیت کردند و صلاحیت برخی را نیز نتوانستند احراز کنند.

رد صلاحیت شدگان شورای نگهبان را متهم کردند که از طیف اصولگرایی جانبداری کرده و اصولگرایان نیز به گونه ‌ای نشان می‌دهند که نمی ‌توانند غیر از خود را در حاکمیت تحمل کنند.

نمونه بارز رفتار عدم تحمل منتقدین را می‌توان در سخنرانی یکی از وابستگان جریان اصولگرایی در هفته گذشته در همدان دانست که به تندی با رد صلاحیت شدگان برخورد کرد و فضای همدان را در آستانه انتخابات و همین طور جشن‌های پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به سمت رادیکال شدن هدایت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در واکنش به تخریب کاندیداها از سوی جریانات مختلف سیاسی با بیان اینکه همه باید بدانند هر کسی که شورای نگهبان آن را تایید کرد روی چشم ماست و نباید تخریب کرد، زیرا برخی با بی ‌تقوایی دست به تخریب می ‌زنند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی افزود: فضای کنونی خوشایند نیست زیرا کسانی که می‌خواهند به مجلس راه یابند به هر نحوی دست به تبلیغ می ‌زنند.

این سخنان نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در حالی بیان می‌شود که آیت الله محمدی و دیگر بزرگان همواره فعالین سیاسی را از تخریب کاندیداهای طرف مقابل برهزر داشتند، چراکه فضای دارالمؤمنین همدان را نباید با یکسری سخنرانی ها و تخریب رقبای سیاسی ناآرام کرد.

در ایام شادمانی ملت در آستانه سی و هشتمین بهار انقلاب نباید بهانه های به دست دشمنان انقلاب داد که دستاوردهای بسیار عظیم انقلاب اسلامی را به خاطر حرف های بعضی افراد تندرو زیر سوال ببرند.

استاندار همدان نیز در واکنش به سخنرانی های تند در همدان با اشاره به این موضوع گفت: زیبنده نیست که در آستانه دهه مبارک فجر و سالروز انتخابات که مردم به دلگرمی، شادابی و امید بیشتری نیاز دارند، فردی به استان بیاید و هرچه می خواهد به دولت و ملت بگوید و برود.

تا هفتم اسفند ماه فقط 27 روز باقیمانده تا مردم با حضور در پای صندوق های رأی یکبار دیگر حماسه سیاسی دیگری را با مشارکت حداکثری در انتخابات خلق کنند، اما بعضی جریانات سیاسی و افراد مثل اینکه نمی خواهند مردم با حضور حداکثری خود علاوه بر انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری یکبار دیگر به نظام اسلامی رأی دهند چراکه شرکت در انتخابات بعد از انتخاب نمایندگان درواقع رأی به انقلاب اسلامی است.

حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و برای این مهم همه باید تلاش کنیم، اما متأسفانه گروهی که بیشتر دنبال منافع خود هستند از هر ابزاری و تریبونی برای پیشبرد برنامه ‌های خود استفاده می‌ کنند و متأسفانه خواسته و ناخواسته این افراد و گروه‌ها همان حرفی را که دشمنان نظام اسلامی در تخریب دولت و دلسوزان می ‌زنند را زده و این همان مصداق آب به آسیاب دشمن ریختن است.

افراد و جریانات سیاسی باید مراقبت بیشتری کنند و اجازه ندهند که همدان به تریبونی برای سخنرانی برخی افراد تبدیل شود که جو جامعه را ناآرام کرده و مردم را از نظام ناامید می‌کند.

مگر همدان دارالمجاهدین محلی برای اعلام مواضع تندروها است که هر پایتخت نشینی هرازچندگاهی به بهانه‌ ای به دارالمؤمنین سفر کرده و از تریبون‌های این شهر برای کوبیدن رقبای سیاسی خود استفاده کند، مگر در تهران و دیگر شهرها تریبون وجود ندارد؟

مردم همدان همواره مدافع نظام اسلامی و ولایت فیه بوده وهستند که هیچ گاه به این گونه بازی‌ها تن نداده و با بصیرت در انتخابات شرکت می کنند و به دنبال جریانات سیاسی خاصی نبوده وهمواره گوش به فرمان ولایت هستند.

به بعضی افراد که به تنش آفرینی و نا آرام کردن جامعه دست می‌زنند نیز توصیه می‌کنیم که برای نماینده شدن برخی افراد دنیا و آخرت خود را نفروشند چراکه بی تقوایی و تخریب کاندیداهای جناح رقیب و یا زیر سوال بردن عملکرد دولت عملی ناشایست محسوب می‌شود.

امروز جامعه بیشتر از هر زمانی به وحدت و انسجام نیاز دارد تا در سایه اتحاد ملی بتوانیم افراد اصلح را انتخاب و به مجلس شورای اسلامی بفرستیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار