کد خبر: ۱۷۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 31 January 2016

به گزارش تابناک یزد،نماینده مردم اردکان با اعلام خبر آغاز مقدمات طراحی شهر جدید اردکان، گفت: با توجه به نیاز روزافزون به زمین و مسکن مناسب، طراحی شهر جدید بايد متناسب با نیازهای منطقه‌ای و ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی مردم اردکان اجرا شود.

"محمدرضا تابش" در دیدار مدیر کل راه و شهرسازی استان به تشریح سیر تکاملی و گذر از سنت به مدرنیته در جوامع شهری و روستایی به ويژه از انقلاب کبیر فرانسه تاکنون پرداخت و با اشاره به وضعیت کشورمان، گفت: در ایران بعد از دوران مشروطه، افزایش درآمد مردم و ورود تکنولوژی باعث رشد سریع شهرها شد و تفاوت درآمد شهری و روستایی نیز موجب سیل مهاجرت به شهرها گردید که باید برای این چالش‌ها برنامه‌های خاص خود را پی‌ریزی کرد.

وي همچنين با بیان این که برای رفاه حال مردم و کاستن از مشکلات باید مسائل را با دید آینده‌نگرانه و کارشناسی تحلیل کرد، گفت: سالیان پیش ایجاد شهرک‌های مسکونی در دستور کار مسئولان قرار داشت ولی در حال حاضر با توجه به شرایط شهرستان و نیاز مسکن مردم، جلوگیری از تخریب محیط زیست و باغات و نظایر آن، گسترش شهر و ایجاد شهر جدید متناسب با نیازهای منطقه‌ای و ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی مردم اردکان بیش از گذشته احساس می‌شود.

تابش با تاکید بر این که هویت شهری متناسب با الگوی ایرانی- اسلامی در طراحی جدید باید مورد توجه قرار گیرد گفت: بی هویت شدن شهرها شروع بسیاری از معضلات اجتماعی است.

نماینده مردم اردکان با تاکید بر این که تجربه نو شهرها به سبک و سیاق گذشته مطلوب نبوده و بیشتر به سمت خوابگاه‌سازی سوق پیدا کرده است، گفت: شهر جدید باید همراه و در خدمت شهر اردکان باشد و نیازهای مردم شهرستان در تامین مسکن مطلوب و رشد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را تامین کند.

تابش با اشاره به پیگیری انجام شده و دستور وزیر راه و شهرسازی برای طرح شهر جدید اردکان، خواستار توجه به تجارب موفق گذشته و شناخت و برطرف کردن نقاط ضعف طرح های اینچنینی و مشارکت صاحب نظران در این امر شد.

نماینده مردم اردکان همچنین با آرزوی موفقیت برای مدیر کل جدید راه و شهرسازی استان یزد و تشکر از زحمات مدیریت قبلی، رسیدگی به برخی از مشکلات شهرستان اردکان در حوزه راه و مسکن شد.

در این جلسه که مدیر کل و معاونین راه و شهرسازی استان، فرماندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اردکان نیز حضور داشتند، درخصوص مسائلی همچون طراحی شهر جدید اردکان، بهسازی ورودی اردکان، وضعیت زمین و غیره بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار