معاون فرماندار اقلید بر لزوم هماهنگی و آمادگی ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای پذیرایی از مسافران نوروزی و بهره‌گیری آنان از ظرفیت‌های گردشگری، زیارتی، تاریخی و ... این شهرستان در نوروز 95 تأکید کرد.
کد خبر: ۱۷۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 31 January 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:خلیل بزرگی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات نوروزی که با حضور سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی اقلید، فرماندهان نظامی و انتظامی، بخشداران، شهرداران، اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها و مسئولان جهاد کشاورزی، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دامپزشکی، شبکه بهداشت و درمان و ... در سالن شهید بهمن شریفی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خدمت به مردم وفادار ایران که همراه همیشگی دولت، نظام و مسئولان در عرصه‌های مختلف هستند سعادت و مسئولیتی بزرگ است.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی مناسب، ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری و ارتباطی اقلید اظهار کرد: وجود بقاع متبرکه و امامزاده‌های شاخص، بناهای تاریخی، مناطق گردشگری و تفریحی و نیز روحیه مهمان‌پذیری و مهمان‌دوستی مردم خونگرم اقلید موجب حضور مسافران و گردشگران بسیاری در این شهرستان می‌شود که این تعداد در ایام نوروز افزایش می‌یابد، ازاین‌رو لازم است تا با تدبیر و درایت این امر را مدیریت کرده و زمینه رفاه و رضایت مردم و مسافران را فراهم کنیم.

معاون فرماندار اقلید با بیان اینکه اقلید در چهارراه ارتباطی استان‌های فارس، اصفهان، یزد و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد به جاده طریق‌الرضا اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه علاوه بر گردشگران و مهمانانی که در ایام نوروز در نقاط مختلف اقلید مستقر می‌شوند شاهد عبور مسافران بسیاری از این شهرستان خواهیم بود لازم است که ادارات مختلف با هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق و مؤثر آمادگی کافی برای خدمت در این عرصه داشته باشند.

بزرگی با تأکید بر اجرای باشکوه آیین معنوی تحویل سال در حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، اماکن تاریخی و گلزار شهدا خاطرنشان کرد: مسئولان و ادارات مختلف شهرستانی موظف‌ هستند با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی، جشنواره‌های بومی و سنتی، تهیه بروشور، استفاده از ظرفیت رسانه‌های فعال در این شهرستان و ... به‌ خوبی از مهمانان نوروزی استقبال و پذیرایی کنند و با معرفی مؤثر این شهرستان موجب ارتقای فرهنگی و رونق گردشگری شوند.

وی با بیان اینکه چگونگی ارائه خدمات به مسافران در ایام نوروز نشانه‌ای از فرهنگ هر منطقه است مدیریت، هماهنگی، همدلی، مسئولیت‌پذیری و درایت مسئولان برای ارائه و نظارت بر اجرای خدمات به مهمانان و مسافران نوروزی را خواستار شد.

این مسئول بر ضرورت حضور کشیک دستگاه‌های اجرایی به‌ ویژه اداره‌های خدمات‌رسان و نیز صنف‌هایی مانند نانوایی و ... در ایام نوروز، رفع مشکلات احتمالی عابربانک‌ها، آمادگی داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها و ... تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان در ایام نوروز علاوه‌ بر ارائه خدمات، وظیفه رفع مشکلات را نیز به عهده دارند، ازاین‌رو باید تمهیداتی لازم برای عدم ایجاد مشکل در این ایام به‌ منظور رفاه مسافران و مردم فراهم شود.

تشکیل کمیته‌های 10گانه اسکان، امنیت و انتظامی، تبلیغات، حمل‌ و نقل، خدمات و پشتیبانی، نظارت و بازرسی، حقوقی، اطلاع‌رسانی، امداد و نجات و ... و تبادل‌نظر اعضا در زمینه‌های سفره هفت‌سین، برگزاری آیین تحویل سال نو در بقاع متبرکه، هماهنگی اکیپ‌های هلال‌احمر و نیروی انتظامی در ورودی‌های این شهرستان و ... از نتایج این جلسه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار