امام‌جمعه قیروکارزین بابیان این‌که امام راحل همیشه نسبت به دشمنی دشمنان هشدار می‌داد بیان داشت: ایشان در دشمن‌شناسی بصیرتی بی‌نظیر داشتند و دشمنان را طبقه‌بندی کرده و آمریکا را دشمن شماره یک محرومان و مستضعفان در سراسر دنیا می‌دانستند. اکبری اضافه کرد: نباید این انقلاب را با مادیات سنجید و این از بدفهمی و کج‌فهمی است که برخی مقایسه‌هایی مادی از وضعیت کشور با پیش از انقلاب دارند.
کد خبر: ۱۷۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹ 02 February 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری عصر امروز در دیدار مسئولان اداری و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی این شهرستان که به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر برگزار شد اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی با تمام خصوصیات، شکوه و اقتدار تجلی اندیشه‌های انسانی بزرگ و نشأت‌گرفته از مکتب پربار اسلام بود.

وی امامت و ولایت را محوری‌ترین و اساسی‌ترین بخش انقلاب دانست و تصریح کرد: آنچه این انقلاب را از سایر انقلاب‌ها متمایز می‌کند امامت زیبا و بزرگ امام امت و برکات ناشی از حرکت و نفس امام راحل است.

اکبری با اشاره به ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) بیان داشت: امام خمینی (ره) عالمی بزرگ، عارفی برجسته، شاعری توانا و سیاست‌مدار و مبارزی بزرگ بود.

امام‌جمعه قیروکارزین بابیان این‌که امام (ره) نیز مانند جد بزرگوارش امام حسین (ع) عمل کرده و مبنای فکری‌اش مبنای فکری اهل‌بیت (ع) بودند گفت: زمانی در 12 بهمن سال 57 این‌همه دل‌های عاشق به استقبال امام آمدند نشان از عمق نفوذ و معنویت ایشان به‌عنوان رهبری بزرگ پس از تحمل 15 سال زجر، تبعید و برخوردهای بیگانگان داشت.

این مقام مسئول افزود: برداشت امام خمینی (ره) از سیاست با تمام سیاسیون دنیا فرق داشت و ایشان به‌جای این‌که دین را سیاسی کند سیاست را دینی کرد.

وی بابیان این‌که امام راحل همیشه نسبت به دشمنی دشمنان هشدار می‌داد بیان داشت: ایشان در دشمن‌شناسی بصیرتی بی‌نظیر داشتند و دشمنان را طبقه‌بندی کرده و آمریکا را دشمن شماره یک محرومان و مستضعفان در سراسر دنیا می‌دانستند.

اکبری ادامه داد: امام (ره) به کسانی که مرعوب و شیفته آمریکا بودند هشدار دادند و آن را رابطه گرگ‌ومیش دانسته و از خدا می‌خواستند تا آنان را بیدار کند.

امام‌جمعه قیروکارزین گفت: تمام مسئولان باید برای پاسداشت این انقلاب و ارزش‌ها تلاش کرده و به وظایف خود عمل کنند.

این مقام مسئول در پایان گفت: مقام معظم رهبری به‌عنوان خلف صالح امام (ره) کشتی انقلاب را در دریای پرتلاطم جهان امروز به‌خوبی هدایت کرده و با چهره‌ای سرشار از امید و آرامش و با شجاعت و اقتدار که از خصوصیات رهبری بزرگ است کشور را در عرصه‌های مهم و حساس به‌خوبی اداره کرده‌اند.

اکبری اضافه کرد: نباید این انقلاب را با مادیات سنجید و این از بدفهمی و کج‌فهمی است که برخی مقایسه‌هایی مادی از وضعیت کشور با پیش از انقلاب دارند.

وی بابیان این‌که این انقلاب زمینه‌ساز ظهور است و کسانی که در پی تضعیف آن هستند باید در آخرت پاسخگو باشند بیان داشت: برخی در دل‌شان ایمان، عقیده و معنویت نیست و تنها در ظاهر برخی مسائل را نگه می‌دارند.

امام‌جمعه قیروکارزین گفت: باید با جشن‌های خوب دهه‌فجر یاد و راه و خاطره امام را گرامی داشته و شاگرد خوبی برای این مکتب باشیم و در مسیر فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

فرماندار قیروکارزین نیز در این دیدار ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: نقش روحانیت و در رأس آن امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب بسیار پررنگ و اساسی است.

اشکان کاظمی افزود: روحانیون به‌طور علنی بر منبرهای خود علیه رژیم شاهنشاهی سخن‌رانی و مردم را به مبارزه در راستای حرکت انقلاب اسلامی دعوت می‌کردند.

وی اضافه کرد: در زمان دفاع مقدس و پس‌ از آن نیز روحانیون در پیش‌برد اهداف انقلاب اسلامی تأثیرگذار بوده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار