معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی از چند واحد دامی در شهرستان مهریز یزد دیدن کرد .
کد خبر: ۱۷۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ 03 February 2016

به گزارش تابناک یزد،حسن رکنی در سفر خود به مهریز ابتدا از محل کشتارگاه صنعتی در دست ساخت در این شهرستان در کناره جاده کارخانه سیمان دیدن کرد .

وی در ادامه با حضور در دهستان بهادران و روستای گرده کوه از توابع بخش مرکزی مهریز از یک واحد بزرگ گاوداری و دامداری دیدن کرد و در جریان فعالیت های آن قرار گرفت .
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین با حضور در دهستان تنگچنار از مجتمع سیمرغ که از واحد های بزرگ تولید تخم مرغ یزد محسوب می شود بازدید و ضمن تشکر از مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های مختلف دامی بر تسریع در امور و کمک به تولیدات دامی برای تامین نیازهای مردم تاکید کرد.
در این بازدیدها رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد و مدیر جهاد کشاورزی مهریز هرکدام در خصوص وضعیت کشاورزی و دامی این مناطق گزارشی ارایه کردند.
شهرستان مهریز بدلیل وضعیت خاص اقلیمی و جغرافیایی که دارای مناطق معتدل کوهستانی و گرم و خشک است، همچنین با داشتن مردم سختکوش و علاقمند به پرورش دام، طیور، زنبور عسل و آبزیان همزمان با رشد جمعیت و توسعه زندگی شهری و روستایی و نیاز جامعه به پروتیئن حیوانی را برطرف کرده است.
دامپروران مهریز با آگاهی از ضرورت محصولات دامی در سلامت جامعه در این راستا گام موثری برداشته اند به طوری که زمینه اشتغال بیش از سه هزار خانوار شهری و روستایی در بخش دامپروری مهریز فراهم شده است.
زمینه های تولید در بخش دامپروری مهریز شامل پرورش گاو داشتی و پروار، شتر داشتی و پروار، پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار و پولت، مرغ مادر گوشتی، پرورش شترمرغ و کبک مولد و پروار، پرورش زنبور عسل، پرورش آهو، پرورش کرم ابریشم، پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی، اسب و گورخر است .
یک سوم جمعیت این شهرستان از طریق پرورش دام، طیور و آبزیان امرار معاش می کنند و مهریز را به یکی از قطب های تولید شیر، گوشت قرمز و گوشت سفید، تخم مرغ، عسل،گوشت کبک و شترمرغ استان یزد تبدیل کرده اند.
تولید روانه 130 تن شیر در مهریز توسط دامداران سخت کوش اشاره و این را یک ظرفیت خوب برای منطقه دانست .
شهرستان مهریز با 50 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهریزد قرار دارد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار