دومین نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای فارس با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در قیروکارزین و با معرفی شش کتاب خوانده‌شده برگزار شد.
کد خبر: ۱۷۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶ 04 February 2016
تابناک فارس به نقل از فارس دومین نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای فارس با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان و هیئت همراه، فرماندار و بخشداران قیروکارزین، مدیر آموزش‌ و پرورش این شهرستان، مسئول نمایندگی بخش افزر قیروکارزین، مسئولان ادارات و حضور پرشور دانش‌آموزان دختر و پسر این بخش در سالن اجتماعات بخش افزر قیروکارزین برگزار شد.

در این مراسم که با دکلمه‌خوانی و خواندن سرود توسط گروه سرود دختران این بخش به مناسبت دهه مبارک فجر همراه بود، بخشدار افزر، کتاب‌داران، کادر آموزشی و دانش‌آموزان به معرفی کتاب‌های مورد نظر خود پرداخته و در جلسه‌ای که در فضایی صمیمی و با محوریت کتاب برگزار شد تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتاب‌خوانی به اشتراک گذاشتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این مراسم با تبریک ایام مبارک دهه‌فجر اظهار داشت: بخش افزر در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی بسیار فعال و پویا بوده و داشتن دانش‌آموزانی کتاب‌خوان و پراستعداد در این بخش نوید آینده‌ای روشن برای قیروکارزین دارد.

محمدامین جعفری‌حسینی بابیان این‌که نشست کتاب‌خوان یکی از اقدامات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌منظور ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در سطح کشور است افزود: نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای بخش افزر قیروکارزین دومین نشست از این نوع در سطح استان فارس است که به زیبایی برگزار شد و امیدواریم این‌چنین نشست‌هایی تداوم داشته باشد.

در دومین نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای استان فارس در بخش افزر قیروکارزین شش کتاب ناز بالشت نوشته هوشنگ مرادی کرمانی توسط یدالله خورشیدی بخشدار افزر، کتاب راه و رسم قصه‌گویی برای خردسالان نوشته بیتریس لاکی نویسنده اهل هلند با ترجمه خانم اکرم اکرمی توسط عبدالحسین محیط کتابدار این بخش، کتاب شازده کوچولو نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری ترجمه احمد شاملو توسط علی معصومی مسئول نمایندگی آموزش‌ و پرورش بخش افزر، کتاب جام جهانی در جوادیه نوشته داوود امیریان توسط مهدی فتحی‌نژاد دانش‌آموز، کتاب فرزندان ایرانیم نوشته داوود امیریان توسط زینب معصومی دانش‌آموز و کتاب ماه خورشید کلاه (زندگی‌نامه امام زمان (عج) نوشته جعفر ابراهیمی توسط نگین نعیمی‌مرندی دانش‌آموز این بخش به همراه شرح مختصری از داستان این کتاب‌ها به دوست‌داران کتاب و کتاب‌خوانی معرفی و ارائه شد.

کتاب قصه‌های شکرستان «سه پند حکیم» رونمایی شد

همچنین با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از کتاب قصه‌های شکرستان «سه پند حکیم» در حوزه کودک و نوجوان در قیروکارزین رونمایی شد.

مؤلفان این کتاب عباس فروغ‌آئین و رقیه علمداری هستند و این کتاب سه پند زیبای حکیم را در داستانی کودکانه و زیبا دنبال می‌کند.

این کتاب با تصویرگری ساره عبدالهی و صفحه‌آرایی عظیمه زارع توسط انتشارات ارم شیراز در شمار یک‌هزار جلد و به قیمت 20 هزار ریال به چاپ رسیده و در دسترس علاقه‌مندان است.

فرماندار قیروکارزین در حاشیه مراسم برگزاری دومین نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای استان فارس اظهار داشت: در این طرح، دانش‌آموزان مشخصات و خلاصه کتاب‌هایی را که مطالعه کرده‌اند برای دیگر دانش‌آموزان تعریف و به‌نوعی کتاب را به اشتراک گذاشتند.

 اشکان کاظمی هدف از اجرای طرح نشست کتاب‌خوان و نیز نشست‌های کتاب‌خوان مدرسه‌ای را تحلیل موضوعی کتاب‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه بین اقشار مختلف دانست و اضافه کرد: اجرای این نشست‌ها با استقبال عمومی مواجه شده است و سبب تشویق اقشار مختلف به مطالعه کتاب و ترویج مطالعه می‌شود.

‌در دومین نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای فارس در بخش افزر قیروکارزین شش کتاب توسط کتاب‌خوانان معرفی و با اهدای جوایز و لوح تقدیر از این کتاب‌خوانان تقدیر و همچنین جایزه‌ای نیز از طرف مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس برای بهترین جمله در مورد کتاب‌خوانی در نظر گرفته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار