کد خبر: ۱۷۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 04 February 2016

به گزارش تابناک یزد،فرماندار بافق زیر گذر پارک آبشار را سومین زیر گذر باکسی بتنی کشور عنوان کرد و گفت: با ساخت آن،رفت و آمد مردم به این مجموعه آسانتر شده است.

سید مهدی طلایی مقدم روز چهار شنبه در حاشیه بازدید محور ریلی و زیر گذر پارک آبشار بافق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اجرای این طرح با تلاش و همت شهرداری بافق و همکاری اداره کل راه آهن استان یزد انجام شد اظهار کرد: برای ساخت این دو باکس رفت و برگشت اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمران شهری سرمایه گذاری شده است.
فرماندار بافق بیان کرد: با احداث این زیرگذر عملیات جانبی آن از قبیل رمپ های ورودی و خروجی،بتن ریزی انجام شده و در مورد نماسازی دیوارهای حائل و روشنایی مسیر نیز اقدام می شود.
وی با اشاره به ایمن سازی رفت و آمد و عبور و ورود اتوبوس و خوودروهای سنگین به مجموعه تفرجگاهی بافق گفت : زیرگذر پارک آبشار با دو باکسِ آماده بتنی با ارتفاع 5/5متر و عرض 6 متر به طول 14متر در مسیر دو خط راه آهن اصلی کشور احداث شده و هم اکنون رفت و آمد در آن جریان دارد و انشاء الله در یکی از روز های دهه مبارک فجر رسما افتتاح می شود.
فرماندار بافق مسیر قبلی تفرجگاه پارک بزرگ آبشار بافق را دشوار خواند و گفت: با ساخت این زیرگذر که در مسیر ورودی این مجموعه فرهنگی و تفریحی انجام شده است،مشکل رفت و آمد همشهریان و گردشگران برای همیشه بر طرف خواهد شد.
فرماندار بافق همچنین خاطر نشان کرد: تاکنون راه آهن جمهوری اسلامی ایران از این نوع زیرگذر با این ابعاد و روش در چنین شرایطی در دو شهر دیگر کشور احداث کرده و این زیرگذر سومین زیرگذر 'باکسی بتنی' آماده است که در مسیر راه آهن بافق- مشهد و بافق - بندرعباس احداث شده تا مردم شهرستان بافق از مسیری کوتاهتر و آسانتر به بزرگترین مجموعه پارکی و تفرجگاهی این شهر راه یابند.
به گزارش ایرنا، مجموعه تفرجگاهی بوستان آبشار بافق در مجموع از 100 هکتار مساحت برخوردار است که فاز اول این پروژه شامل آبشار اصلی، دریاچه شماره یک، فضای سبز کوهپایه، آلاچیق ها، وسایل بازی کودکان و سرویس‎های بهداشتی و همچنین پارکینگ، مکان های استراحت و بخش عمده ای از معماری منظر کوه است.
شهردار بافق هم به ایرنا گفت: فاز نخست این مجموعه سال 93 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و همزمان فاز دوم این مجموعه شامل آبشار شماره دو، زیر گذر ورودی پارک، مسیر کالسکه رانی، مجموعه زمین بازی های کودکان، زمین های ورزشی (والیبال و فوتبال ساحلی) و توسعه فضای سبز، ایجاد باغ گیاهان دارویی، نصب نمایشگر بزرگ شهری، مسیر ویژه جانبازان و معلولین، مسیر حرکتی به طرف بالای کوه و ساماندهی روشنایی پارک است که از ابتدای نوروز 95 آماده استفاده شهروندان می باشد.
سید علی نوروز زاده افزود:در فاز سوم این مجموعه، ساخت آبشارهای شماره سه و چهار، رستوران روی کوه، دریاچه مصنوعی شماره دو، معماری منظر پشت کوه، تکمیل مسیرهای کوهپیمایی، تکمیل فضاهای سبز، ایجاد حصار مجموعه، باغ پرندگان، مسیر دوچرخه سواری، ساخت گلخانه گیاهان گرمسیری و ایمن سازی محیط، انجام خواهد شد.
فرماندار بافق به همراه مدیر کل راه آهن یزد، شهردار و رئیس شورای شهر بافق از پروژه در حال اجرای زیرگذر پارک آبشار بازدید کرد.
بافق شهری کویری با 40 هزار نفر جمعیت در فاصله 110 کیلو متری یزد قرار دارد.
این شهر از لحاظ داشتن پارک و محل تفرجگاهی فقیر ترین شهر استان یزد به شمار می آمد اما اینک با ساخت این مجموعه شهروندان بافقی پس از سالها انتظار مکانی برای تفریح و گذران اوقات فراغت خود و فرزندان در اختیار دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار