معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: با توجه به یارانه‌ای که صنعت و معدن و تجارت به ترانزیت دریایی می دهد هنوز تولیدکنندگان عادت به ارسال محصولات از طریق کامیون دارند در حالیکه کشتیرانی ارزان تر خواهد بود.
کد خبر: ۱۷۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 05 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، مهدی رازجویان در همایش کشاورزی و اقتصاد مقاومتی که در تالار ماهان شهرستان میاندورود برگزار شد، گفت: اقتصاد کشاورزی در استان مازندران بر دیگر اقتصادها غالب است و باید در کشاورزی ارزآوری داشته باشیم.

وی افزود: در پذیرش و اعزام هیئت به خارج نیازمند هماهنگی است و باید همدلی بیشتری با تولید کنندگان و تجار داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه عمده محصولات صادراتی مازندران سیمان است، تصریح کرد: در راستای سفر رییس جمهوری اقداماتی در حال انجام استو اختصاص 200 میلیارد تومان برای محصولات گلخانه‌ای و45 میلیارد تومان اعتبار برای آببندان‌های استان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: 8 هزار دانش آموخته کشاورزی در مازندران وجود دارد و باید بدانیم چند درصد از آنان می خواهند در زمینه کشاورزی فعالیت کنند تا زمین های شیبدار را در اختیار آنها قرار دهیم.

رازجویان گفت: لازم است بخش کشاورزی به معنای واقعی با بخش علمی پیوند زده شود و با افزایش تولید در واحد سطح کشت پشتیبانی علمی از محصولات کشاورزی بعمل آید.

وی ادامه داد: اکنون که ترکیه با تحریم روسیه از صادرات محصولات کشاورزی محروم شده باید این فرصت را غنیمت بدانیم و بخش دولتی و خصوصی با همکاری بیشتر بتوانند با تولیدات با کیفیت بالا و بسته بندی بهتر سهم خوبی از بازار روسیه بر عهده بگیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران اظهار کرد: 230 هیئت اقتصادی هفته‌ آینده از کشورهای مختلف به تهران سفر می‌کنند و یکی از مهمترین مسائلی که قرار است از سوی مازندران با این هیئت‌های اقتصادی تبادل نظر شود راه اندازی خط پروازی کارگو به کشورهای حاشیه دریای خزر است.

وی افزود: کانتینرهای یخچالدار در بنادر ما هنوز استفاده نشده و با توجه به یارانه‌ای که صنعت و معدن و تجارت به ترانزیت دریایی می دهد هنوز تولیدکنندگان عادت به ارسال محصولات از طریق کامیون دارند در حالیکه کشتیرانی ارزان تر خواهد بود.

رازجویان عنوان کرد: قرار است یک شرکت بسته بندی برای 5 محصول باغی و کشاورزی در استان فعالیت خود را آغاز کند.

وی افزود: مازندران در سال جاری در کل کشور 5 تولیدکننده ملی داشت که امیدواریم در سال‌های آینده این تعداد افزایش یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار